چرا از ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد به مترو تخصیص داده نشد؟

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: چرا با وجود منبع درآمد قانونی، تاکنون بودجه‌ای برای توسعه مترو تخصیص داده نشده است؟

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهربانو امانی امروز (یکشنبه) در یکصد و نود و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: بر اساس بودجه سال ۱۳۹۸، شهرداری تهران موظف بوده تمام درآمدهای حاصل از تغییر پهنه، عوارض صدور پروانه و اعطای مازاد تراکم در محدوده ۳۰۰ متری زون‌ها را در توسعه حمل‌ونقل به ویژه مترو هزینه کند که بر اساس گزارش‌ها، در ۱۰ ماهه ابتدایی سال ۹۸ بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان در این موضوع درآمدزایی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال جاری این مبلغ به ۶۲۰ میلیارد تومان برسد، افزود: تاکنون معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری با وجود تحقق مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تبصره مذکور، ریالی به مترو اختصاص نداده است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص عدم تخصیص این بودجه به شهرداری تهران تذکر داد.

همچنین زهرا نژاد بهرام، عضو دیگر شورای اسلامی شهر تهران خواستار ارتقا و توسعه مراسم جایزه تهران به جشنواره‌ای با نام جشنواره تهران شد.

وی با بیان اینکه زنده نگاه داشتن، تعریف خاطرات و گرامیداشت بزرگان، بخش مهمی از هویت، حیات و موجودیت یک پدیده است، افزود: برگزاری ششمین دوره جایزه تهران، فرصتی کم نظیر برای شناخت تاریخ، طبیعت، هنر، معماری، موسیقی، شعر، سیاست، اجتماع، اقتصاد، اقلیم و هر آنچه به تهران تعلق دارد را فراهم خواهد کرد.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران این جایزه را در مسیر رشد و بلوغ تهران، فرصتی بزرگ دانست و اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم که شهرداری تهران، در حفظ و تداوم برگزاری جایزه بزرگ تهران اهتمام ورزیده و تخصیص بودجه لازم جهت ارتقا آن به جشنواره را در اولویت قرار دهد.

کد خبر 409730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.