دعوت از واگن‌سازان کشور برای ساخت ۲ هزار دستگاه واگن

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در راستای اجرای مرحله دوم طرح تأمین دو هزار دستگاه واگن مورد نیاز خطوط مترویی کلانشهرها، از واگن‌سازان برای ارایه پیشنهاد تامین مالی مرحله دوم این طرح دعوت کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مرضیه شاه‌محمدی اظهار کرد: مرحله دوم اجرای طرح تأمین دو هزار دستگاه واگن مورد نیاز خطوط مترویی کلانشهرهای کشور با کارفرمایی وزارت کشور (سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور) و مدیریت سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران بر اساس مصوبه شورای اقتصاد و به منظور یکپارچه‌سازی فنی و شکل‌گیری زنجیره‌های تأمین و تولید در داخل کشور جهت تقویت صنایع بومی در حال اجراست.

وی اضافه کرد: در راستای اجرای مرحله دوم این طرح، سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از واگن‌سازان داخل کشور دعوت می‌کند که به منظور تأمین یک‌هزار و ۳۷۰ دستگاه واگن از واگن‌های باقیمانده از این طرح، پیشنهادهای تأمین مالی خود (فاینانس) برای بسته‌های پیشنهادی را با رعایت الزامات تعیین شده ظرف دو هفته به این سازمان اعلام کند.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تصریح کرد: از واگن‌سازانی که پیشنهادهای فاینانس آن‌ها مورد تأیید قرار گیرد برای مذاکره به منظور نهایی کردن مشخصات فنی و بازرگانی واگن‌ها دعوت به عمل خواهد آمد.

شاه‌محمدی خاطرنشان کرد: برای این موضوع دو بسته پیشنهادی تعریف شده که یکی شامل ۴۲۴ دستگاه واگن برای متروی تهران، ۱۹۲ دستگاه واگن برای متروی مشهد و۱۱۲ دستگاه واگن برای متروی کرج است.

وی افزود: بسته اجرایی دوم شامل ۱۲۵ دستگاه واگن برای متروی قم، ۶۰ دستگاه واگن برای متروی کرمانشاه، ۱۳۵ دستگاه واگن برای متروی شیراز، ۱۲۵ دستگاه واگن برای متروی تبریز، ۶۵ دستگاه واگن برای متروی اهواز و۱۳۲ دستگاه واگن برای متروی اصفهان است.

مدیرکل دفتر حمل و نقل ریلی درون شهری و حومه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یادآور شد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در سال گذشته قرارداد تأمین ۶۳۰ دستگاه واگن مترویی برای شهر تهران را با کنسرسیوم واگن‌ساز ایرانی و چینی منعقد کرد که با توجه به تکمیل مدارک و دریافت گواهی مسدودی ارزی از بانک مرکزی و همچنین پذیرش عاملیت قرارداد توسط بانک شهر و مسئولیت گشایش اعتبار اسنادی توسط بانک کشاورزی در حال حاضر قرارداد در مرحله هماهنگی بانک عامل و بانک مرکزی جهت معرفی طرح و تامین منابع مالی پروژه است.

کد خبر 409724

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.