اولین شهرک ضایعات استان مرکزی در ساوه افتتاح شد

همزمان با دهه مبارک فجر اولین شهرک ویژه ضایعات فروشان در سطح استان مرکزی در ساوه افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، سیدمهدی حسینی، شهردار ساوه در آیین بهره برداری از این طرح گفت: اولین شهرک ویژه جهت انتقال مراکز خرید و فروش ضایعات ساوه (شهرک بازیافت) به عنوان یک پروژه زیست محیطی در این شهر با صرف هزینه ای بالغ بر سه میلیارد تومان فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی با اشاره به توجه شهرداری به مباحث زیست محیطی در اجرای پروژه ها، افزود: مجموعه مدیریت شهری در دوره پنجم در راستای توجه به محیط زیست و تلاش برای رفع چالش های آن در شهر نسبت به جمع آوری ضایعات فروشان سطح شهر اقدام کرده است.

شهردار ساوه تصریح کرد: وجود ضایعات فروشان در سطح شهرعلاوه بر خطرات زیست محیطی موجب شده که ساوه که دارای زیبایی‌های تاریخی بسیاری است، به دلیل حضور این اصناف آلاینده با مشکلاتی مواجه و چهره آن مخدوش شود.

حسینی اظهار کرد: بر اساس قانون نباید هیچ ضایعات‌فروشی در محدوده شهر فعالیت داشته باشد، اما هم اینک شاهد هستیم که این مراکز با وجود آلودگی‌های بصری، محیط زیستی و به خطر انداختن سلامت شهروندان همچنان در داخل محیط شهری به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: هم اینک ۳۴ غرفه که هر یک ۶۲۵ متر مربع در فاز نخست مساحت دارند برای انتقال ضایعات فروش ها در شهرک بازیافت شهرداری ساوه در حال آماده‌سازی هستند و همه ضایعات فروش های سطح شهر باید به این مکان منتقل شوند.

وی گفت: بیشتر انبارهای ضایعاتی شهر بدون اخذ مجوز از شهرداری فعالیت دارند و به دلیل بکارگیری اتباع بیگانه غیرمجاز شاغل در این انبارها این اماکن مستعد خرید و فروش اموال مسروقه هستند که باید کنترل شوند.

شهردار ساوه افزود: همزمان با ایام‌الله دهه مبارک فجرعملیات تکمیل این غرفه‌ها پایان یافته و همانند انتقال پرنده فروشی‌ها به خارج از شهر گامی در جهت آرامش شهروندان برداشته شده است.

حسینی با اشاره به دیگر طرح های عمرانی و خدماتی این شهرداری، گفت: دومین طرح عمران شهری شامل پل شهید آشتیانی و خیابان ساحلی در محله سید جمال الدین اسدآبادی، گفت: این پروژه در قالب طرح بازآفرینی شهری اجرا شده و ۳۳ میلیارد ریال هزینه در پی داشته است.

منبع: ایسنا

کد خبر 409720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.