بودجه مرکز مهارت‌افزایی زنان در شورای شهر تصویب شد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بودجه سال جدید ۵ میلیارد تومان برای ایجاد مرکز مهارت افزایی زنان در نظر گرفتیم و علاوه بر آن هم بودجه‌ای برای مرکز مادر و کودک مصوب شد که امیدواریم همه این اقدامات به توان افزایی بانوان شهر منجر شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده روشن صبح امروز (یکشنبه) در همایش "زن و مشارکت در تولید" با تبریک ایام دهه فجر و ولادت حضرت زهرا (س)، اظهار کرد: برای دستیابی به توسعه ناگزیریم به ابعاد نیروی انسانی توجه کنیم که یکی از ارکان توسعه برای یک کشور میزان اهمیت و اعتبار نیروی انسانی است که نیمی از آن مربوط به زنان است.

وی با بیان اینکه نیازمند زنانی هستیم که باعث افزایش کیفیت زندگی شوند، افزود: این امر خود نیازمند زیرساخت‌هایی است، اما برای حضور و مشارکت زنان متأسفانه موانع متعددی در جامعه وجود دارد که زنان فعال اقتصادی، اجتماعی یا سیاسی را تا حدودی ناامید و آنها را از اهداف متعالی خود دور می‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: تا به امروز زنان بیشتر در نقش‌های پشت پرده و کلیشه‌ای نقش داشتند، اما امروز لازم است زنان در عرصه‌های سیاست گذاری و تصمیم سازی وارد شوند و هرچه زمینه حضور آنها در عرصه‌های مدیریتی و اجرایی فراهم شود زمینه عدم حضور و مشارکت آنها از بین می‌رود.

لزوم کاهش باورهای غلط از مشارکت زنان در جامعه

روشن لزوم کاهش باورهای نادرست جامعه را در مشارکت زنان مهم دانست و گفت: هنوز باورهای نادرستی مبنی بر ناکارآمد بودن زنان، بدون اعتماد به نفس بودن یا عاطفی بودن آنها در جامعه وجود دارد که گاهی اوقات این مطالب آنقدر زیاد است که خودِ زنان هم آنها را باور کرده‌اند در حالی که این عاطفی بودن خود می‌تواند نقطه قوت باشد.

وی وجود برخی عوامل حقوقی را هم از دیگر دلایل عدم مشارکت دانست و افزود: متأسفانه زنان در تدوین قوانین نقش کمتری دارند و قوانین متعدد مربوط به زنان به سمت جنسیتی شدن پیش رفته و خود باعث کاهش انگیزه مشارکت زنان شده است.

 عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بالا بودن مشارکت اجتماعی زنان گفت: زنان مشارکت اجتماعی خوبی دارند، اما در حوزه اقتصادی باید مشارکت زنان بیش از گذشته و افزایش بیشتری داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت اجتماعی و اقتصادی هیج گاه نافی نقش مادری و همسری نیست، اظهار کرد: اهمیت به موضوع آموزش در حوزه زنان نقش بسیار مهمی در افزایش مشارکت آنها دارد چرا که آموزش مطلوب می‌تواند تأثیرات منفی در حوزه زنان را کاهش دهد و از آنجا که تعداد دختران و زنان فارغ‌التحصیل بیش از مردان است ایجاد این نوع آموزش‌ها برای آنها در افزایش مشارکت زنان مؤثر خواهد بود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در خصوص مصوبات شورای شهر در حوزه زنان، تصریح کرد: در شورای جدید توانستیم مصوبه‌ای با عنوان توسعه کارآفرینی داشته باشیم و ۵۰ هزار نفر ساعت آموزش در کارگاه‌های تخصصی برگزار کنیم همچنین در بودجه سال جدید ۵ تا ۶ میلیارد تومان برای ایجاد مرکز مهارت افزایی زنان در نظر گرفتیم علاوه بر آن هم بودجه‌ای برای مرکز مادر و کودک مصوب شد که امیدواریم همه این اقدامات به توان افزایی بانوان شهر منجر شود.

کد خبر 409719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.