حضور بیش از ۵۰۰ واحد فناوری در پارک شیخ بهایی اصفهان

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی گفت: دامنه خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی گسترده است و علاوه بر شرکت‌های دانش‌بنیان پارک، شرکت‌های فناوری که مجوز دانش‌بنیان ندارند، نیز از خدمات آن بهره‌مند می‌شوند.

حمید مهدوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان این که به طور کلی تمام شرکت‌ها و موسساتی که از نظر کارگروه تشخیص صلاحیت، دانش‌بنیان تلقی شوند، خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی شامل حال آن‌ها خواهد شد، اظهار کرد: از جمله خدمات صندوق، ارائه خدمات مالی و اعتباری است که در غالب وام‌هایی با سود کم به شرکت‌ها داده می‌شود.

وی با توضیح این که اعطای ضمانت‌نامه‌ها نیز از دیگر خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی است، ادامه داد: صندوق گاهی به عنوان سرمایه‌گذار جهت افزایش سرمایه وارد عمل می‌شود و از طریق صندوق‌های پژوهش‌فناوری استان‌ها با شرکت‌ها همکاری می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی خاطرنشان کرد: این صندوق حتی خدماتی تحت عنوان کمک‌های بلاعوض برای مؤسسات و شرکت‌ها دارد که غیرنقدی به آن‌ها ارائه می‌شود؛ بدین ترتیب که هزینه‌هایی را که باید شرکت‌ها سالانه برای آموزش، مشاوره، گرفتن استانداردها و مجوزها بدهند، بر عهده می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه حدود ۵۰ درصد از شرکت‌های پارک علم و فناوری شیخ بهایی دانش‌بنیان‌هستند، افزود: تقریباً تمام شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری شیخ بهایی از بیشتر خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی که یک نهاد ملی است، بهره‌مند شده‌اند.

مهدوی تصریح کرد: بیش از ۵۰۰ واحد فناوری در پارک شیخ بهایی مشغول فعالیت هستند؛ شرکت‌هایی که مجوز دانش‌بنیان ندارند و یا به هر دلیلی این مجوز را نگرفته‌اند، نیز با داشتن مجوز فناوری از پارک، می‌توانند از خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه پارک شیخ بهایی دستاوردهای مهمی برای شرکت‌های مستقر داشته است، اضافه کرد: از جمله این دستاوردها می‌توان کمک به تجاری‌سازی به ویژه درحوزه تجهیزات پزشکی، توسعه بازار، ساخت و تولید نام برد. بعضی شرکت‌ها سهم قابل توجهی از بازار داخل را برای ارائه خدمات در دست دارند.

رئیس پارک علم و فناوری شیخ بهایی یادآور شد: حدود ۵۰ درصد افراد مشغول در شرکت‌های پارک را زنان تشکیل می‌دهند و فرصت‌های شغلی با محیط امن و آکادمیک مرتبط با تحصیلات آن‌ها در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان و پارک شیخ بهایی وجود دارد؛ بیش از ۸۰ درصد افرادی که در پارک علم و فناوری فعالیت می‌کنند، دارای تحصیلات بالاتر از مقطع کارشناسی هستند.

کد خبر 409657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.