مرکزی آموزشی کاملا "پاک" ساخته شد

کلانشهر مالمو در کشور سوئد میزبان یک مرکز آموزشی ساحلی است که بازدیدکنندگان را از اثرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی و تکنولوژی پایدار آگاه می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این مرکز آموزشی که در سواحل کلانشهر مالمو احداث شده است، نماد پایداری است و در ساخت آن از تکنولوژی‌های کارآمد انرژی نظیر پنل‌های خورشیدی، مبدل‌های حرارتی گرمازمینی و سیستم‌های جمع‌آوری آب باران بهره گرفته شده است. این مرکز در نزدیکی تنگه اورسوند، تنگه‌ای باریک میان جزیره سیلند در شرق دانمارک و اسکونه در جنوب سوئد، واقع شده است و ساخت آن حدود چهار سال به طول انجامیده شد تا در نهایت در سال ۲۰۱۸ در معرض دید همگانی قرار گرفت.

خاکریزهایی مرکز آموزشی ساحلی مالمو را احاطه کرده است و در اطراف آن چشم‌اندازهایی شبیه به تل‌های شنی به‌وجود آورده است تا با محیط اطراف بیشترین سازگاری را داشته باشد. ساختمان یک طبقه آموزشی همچون آشیانه‌ای کوچک در ساحل شهر به چشم می‌خورد و این در حالی‌است که گستره آن وسعت محیط اطراف را در ذهن عموم مردم یادآوری می‌کند. برجستگی‌های موج‌مانندی که بر پشت بام سازه تعبیه شده است، زیبای و کاربردی است؛ این برجستگی‌ها، پنل‌های خورشیدی مرکز آموزشی است و از قسمت مورب آن‌ها نور طبیعی به داخل ساختمان هدایت می‌شود.

در زیر سقف دو فضای سربسته جدا از هم وجود دارد که بین آن‌ها پیاده‌راه‌ است. دیوارهای کلاس‌های آموزشی به طور کامل از شیشه است که این امر منجر به هدایت نور طبیعی به داخل و ارائه چشم‌انداز دریایی برای شاگردان می‌شود. فضای داخلی نیز پوشیده از تخته چوب‌هایی زیباست که حس صمیمیت و گرمی را برای دانش‌آموزان به ارمغان آورده است. معماران مرکز آموزشی ساحلی مالمو را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که تمام وسایل آن قابلیت بازیافت و استفاده دوباره در پروژه‌های آینده و همچنین اتخاذ تکنولوژی‌های جدید را داشته باشد.

تمام افراد علاقمند به یادگیری در محیط طبیعی و فراگیری زندگی در محیط دریایی می‌توانند در مرکز آموزشی ساحلی مالمو ثبت نام کنند و به تحقیق در زمینه چرخه زندگی دریایی بپردازند؛ این مرکز به‌گونه‌ای طراحی شده است که امکان یادگیری در تمام نقاط داخلی و خارجی آن وجود دارد و دانش‌آموزان می‌توانند هم در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند و هم به تحقیقات گروهی در پیرامون آن مشغول شوند.

کد خبر 409652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.