ورزشکاران مهاجر می‌توانند به ایران باز گردند

رییس کمیته ملی المپیک با بیان اینکه ورزشکارانی که به تازگی مهاجرت کرده اند، سیاسی نیستند، گفت: قهرمانان ما هر وقت اراده کنند می‌توانند به کشور برگردند.

به گزارش ایمنا، سیدرضا صالحی امیری عصر شنبه در حاشیه نشست شورای اداری استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، در پاسخ به سووال خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این احتمال وجود دارد که از ورزشکاران ما استفاده سیاسی شود اما هیچکدام از آنان سیاسی نیستند.

وی با بیان اینکه مهاجرت ورزشکاران نسبت به دیگر اقشار جامعه بسیار ناچیز است، گفت: ورزشکارانی داریم که بنا بر هر دلیلی مهاجرت کرده اند و هر زمان لازم باشند برای بازی در تیم ملی به کشور باز می‌گردند همچون ۲۰ فوتبالیستی که در تیم‌های خارجی بازی می‌کنند.

رئیس کمیته المپیک در پاسخ به این سووال که آیا احتمال بازگشت ورزشکارانی که پس از مهاجرت موضع سیاسی گرفته اند وجود دارد، گفت: قهرمانان ما هر وقت اراده کنند می‌توانند به کشور و تیم ملی برگردند زیرا هیچ‌کدام از ورزشکاران شاید دلخوری داشته باشند اما علایق به سرزمینشان را از دست نداده اند؛ یک قهرمان ملی هیچ‌گاه خاکش را ترک نمی‌کند.

صالحی امیری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به رقابت‌های المپیک ۲۰۲۰ پرداخت و اعلام کرد: از چند مدت پیش ستاد عالی بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ با حضور وزیر ورزش و جوانان و رؤسای کمیته ملی المپیک و پارالمپیک کشور تشکیل شد که در آن به بررسی و رصد وضعیت تیم‌ها و ورزشکاران ملی پوش رشته‌های المپیکی می‌پردازیم.

وی افزود: ورزشکاران ایرانی تاکنون ۴۱ سهمیه المپیک کسب کرده‌اند و پیش بینی می‌کنیم تعداد سهمیه‌هایی که برای این دوره کسب می‌کنیم، کمتر از دوره گذشته نباشد.

رئیس کمیته ملی المپیک برلزوم استفاده از ظرفیت المپیک ۲۰۲۰ برای معرفی فرهنگ و تمدن ایران به مردم جهان تاکید کرد و گفت: باتوجه به اینکه در رویداد المپیک ۲۰۲۰ حدود ۴۰ میلیون نفر گردشگر در کنار ۱۱ هزار ورزشکار از سراسر جهان در ژاپن میزبان رقابتها حضور پیدا می‌کنند، با تشکیل ستاد فرهنگی متشکل از دستگاه‌های ذیربط بدنبال استفاده از ظرفیت این رویداد برای معرفی فرهنگ ایران و تمدن کشورمان به گردشگران و ورزشکاران شرکت کننده در این رویداد هستیم.

صالحی امیری روز شنبه به منظور کلنگ زنی و افتتاح تعدادی پروژه ورزشی و شرکت در شورای اداری کرمانشاه وارد این استان شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 409634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.