عملکرد بد استقلال مقابل حریفان عراقی؛ آبی‌ها بازنده همیشگی مقابل الشرطه

استقلال تهران فردا - دوشنبه ۲۱ بهمن ماه - باید در اربیل با الشرطه عراق دیدار کند. این در حالی‌ است که آبی‌پوشان سابقه چندان خوبی در مصاف با تیم‌های این کشور نداشته‌است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، استقلال باید فردا – دوشنبه ۲۱ بهمن ماه – از ساعت ۱۸ در اربیل به مصاف الشرطه عراق برود. شاگردان مجیدی برای رسیدن به دور گروهی لیگ قهرمانان، دو دیدار پلی‌آف را به خوبی پشت سر گذاشتند و در کمتر از یک هفته در امارات و قطر الکویت و الریان را مغلوب کردند. آبی‌ها پس از بازگشت از آسیا، در دو دیدار لیگ برتری خود نیز به میدان رفتند. آن‌ها ابتدا نفت مسجدسلیمان را شکست دادند و در گام بعدی تا آستانه بردن دربی نیز پیش رفتند که با گل هافبک عراقی پرسپولیس در این امر ناکام ماندند.

اربیل، میزبان سردسیر نماینده ایران

این دیدار که قرار بود در ورزشگاه خانگی الشرطه در بغداد انجام شود، با تصمیم AFC و به دلایل امنیتی از پایتخت عراق به اربیل واقع در منطقه کردنشین این کشور رسید. این اتفاق می‌تواند معایب و مزایایی را برای هر دو تیم در بر داشته‌باشد.

یکی از مشکلات اریبل، سرمای آن در این موقع از سال است. موضوعی که باعث شده تا مسئولان باشگاه عراقی ساعت بازی را دو ساعتی عقب آورده، و آن را در ساعت ۱۸ برگزار کنند تا از تأثیر برودت هوا بر روند این مسابقه جلوگیری کرده‌باشند.

از نکات خوبی که می‌تواند استقلالی‌ها را در خاک عراق سوپرایز کند، رابطه خوب کردهای عراق با ایرانیان و فارسی‌زبانان است. به گونه‌ای که بسیاری از آن‌ها بر فارسی مسلط هستند و در همین حال رابطه چندان خوبی با هموطنان عرب‌شان ندارند. با این اوصاف بعید به نظر می‌رسد کردزبانی از این شهر برای حمایت از تیم پایتخت عراق به ورزشگاه بیاید. مدیران الشرطه اما برای اینکه تیم‌شان در دیدار خانگی تنها نماند، شرایط اعزام هواداران از بغداد به اربیل را فراهم کرده‌اند.

رقبای عراقی؛ گربه سیاه استقلال

استقلال تاکنون چهار بار در رقابت‌های آسیای با باشگاه‌های عراقی روبرو شده‌است اما نتایج چندان مطلوبی در این دیدارها به دست نیاورده‌است. دو باخت در برابر یک تساوی و یک پیروزی سهم این تیم تهرانی از مصاف با عراقی‌ها است.

آبی‌پوشان اولین بار در دومین دوره حضورشان در مسابقات باشگاه‌های آسیایی، سال ۵۰ در بانکوک هم‌گروه الشرطه عراق بودند. آن‌ها این دیدار را ۳ بر ۲ به حریف خود واگذار کردند اما موفق به صعود از گروه خود شدند. آن‌ها در نیمه‌نهایی بار دیگر مجبور شدند تا مقابل الشرطه صف‌آرایی کنند که این بار هم شاگردان آبی‌پوش رایکوف بازی را با دو گل به رقیب عراقی واگذار کردند.

پس از آن استقلالی‌ها دیگر در آسیا با الشرطه روبرو نشدند اما رفت و برگشت در فصل ۷۷-۷۸ با نیروی هوایی این کشور بازی کردند. آبی‌های تهران ابتدا در بغداد به تساوی یک بر یک با نیروی هوایی رسیدند اما در دیدار برگشت در استادیوم آزادی دو بر صفر آن‌ها را بردند تا نخستین و تنها پیروزی استقلالی‌ها برابر تیم‌ها عراقی رقم بخورد.

از نکات قابل توجه مصاف استقلال با باشگاه‌های همسایه عربی ایران، پر گل از آب در آمدن این مسابقه‌ها است که حداقل دو گل در آن به ثمر رسیده و میانگین گل آن ۲.۸ در هر بازی است. سهم استقلال ۵ گل است و ۶ بار هم دروازه این تیم مقابل باشگاه‌های عراقی گشوده شده‌است.

غیبت دوباره دیاباته فرصتی برای درخشش بیشتر ارسلان

با اعلام کادر پزشکی استقلال دیاباته برای بازی با الشرطه آماده نیست و کاروان این تیم را روز گذشته به مقصد اربیل همراهی نکرد. ارسلان مطهری که دو دیدار اخیر جایگزین مهاجم سیاه پوست در لیست فرهاد مجیدی شده‌است، بازهم این فرصت را دارد تا روند خوب خود در نوک حمله این تیم ادامه دهد. او در ۱۴۰ دقیقه‌ای که پیراهن آبی‌پوشان تهرانی را به تن کرده موفق به ثمر رساندن ۵ گل شده‌است که آمار بسیار خوبی برای مهاجم سابق ذوب آهن محسوب می‌شود.

همچنین فردا سیاوش یزدانی، عارف غلامی و فرشید اسماعیلی آبی‌ها را در کردستان عراق همراهی نخواهند کرد. از الشرطه نیز کرار جاسم هافبک نام آشنای عراقی برای ایرانی‌ها این تیم را در بازی با استقلال در اختیار ندارد.

کد خبر 409627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.