جشنواره فجر نماد حضور حداکثری اهالی هنر است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: نگاه ما این است که اهالی سینما به شکل حداکثری در فضای سینما کنار هم قرار بگیرند و خانواده سینما اصلاً دفعی نداشته باشد و جشنواره فجر نماد این حضور حداکثری باشد.

به گزارش ایمنا، علی صالحی عصر شنبه ۱۹ بهمن‌ماه در پردیس ملت که سینمای رسانه‌ها در جشنواره فیلم فجر است حاضر شد و در جمع خبرنگاران درباره خداحافظی قریبیان از سینما که با وجود دلخوری از اتفاق‌های گذشته اما در زمان او از سینما خداحافظی کرده است، گفت: نگاه ما این است که اهالی سینما به شکل حداکثری در این سفره و فضای سینما کنار هم قرار بگیرند و خانواده سینما اصلاً دفعی نداشته باشد و جشنواره فجر نماد این حضور حداکثری باشد.

او افزود: در برنامه‌های ما توجه به نهاد خانواده، فاصله گرفتن از فردگرایی، ارتقای عزت ملی، رویکرد ملت با ملت و ملت با حکومت از جمله موردی است که تعریف شده تا حمایت از تولید آثاری با این موضوعات را قویت کنیم.

وی درباره لزوم برگزاری جشنواره با اتفاق‌های اخیر گفت: همین که هستید و هستیم نشان می‌دهد جشنواره می‌تواند نقایصی داشته باشند ولی به هر حال این رویداد برای یک سال سینمای ایران است که چشم انداز سال آینده را تبیین می‌کند.
صالحی درباره لزوم چند صدایی بودن جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: تاکید بنده این بوده که جشنواره فجر ویترین سینمای ایران با تکثر نگاه‌ها باشد و با همین نگاه، هیأت انتخاب و داوران به آثار نگاه کنند.

او در پایان درباره برخورد با تحریمی‌های جشنواره و گفته‌های برخی نمایندگان برای ممنوع‌الکاری آنها گفت: با توجه به برخی اتفاقات اخیر عکس العمل‌هایی از سوی اهالی هنر داشتیم ولی جشنواره‌ها نشان داد که این موقعیت برای در کنار هم بودن بیشتر مورد توجه است. مسیر ما هم همگرایی حداکثری است و اهالی هنر با وجود نقدهایی که دارند نشان دادند یک خانواده هستند و خانواده را رها نمی‌کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 409626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.