اصلاح طلبان سهمی در مجلس آینده نخواهند داشت

تحولات امروز و فعالیت و اظهار نظر چهره‌های سیاسی در خصوص اتفاقات جاری کشور را در بسته خبری سیاسی امروز ایمنا دنبال کنید.

خبرگزاری ایمنا، در بسته سیاسی خود به ارائه گزیده اخبار منتشر شده طی بیست و چهار ساعت گذشته می‌پردازد:

نمونه یکدست شدن حاکمیت، دوره احمدی‌نژاد بود

علی تاجرنیا، عضو حزب اتحاد ملت ایران، گفت: یکی از مشکلاتی که از همان ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز وجود داشته این است که جریان‌های حاکم سعی کرده‌اند بخش‌های منتقد را حذف کنند. این ماجرا از همان ابتدای پیروزی انقلاب شروع شد، منتها با پایان جنگ و بعد از ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی شدت گرفت. این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به حذف جریان‌ها در کشور گفت: هر از چند گاهی بخش‌هایی را حذف می‌کنیم به حساب اینکه اگر در داخل کشور یک‌صدایی به وجود آید، انسجام شکل می‌گیرد و بدین ترتیب حذف‌ها را برای اذهان عمومی توجیه می‌کنیم. تاجرنیا با اشاره به پیامدهای حذف جریان‌های سیاسی در کشور عنوان کرد: پیامد این مساله خارج کردن بسیاری از ظرفیت‌های مدیریتی نظام و سپردن آنها به دست کسانی است که لزوماً صلاحیت این کار را نداشته‌اند. عضو حزب اتحاد ملت ایران درباره نتیجه یکدست شدن مجلس و حاکمیت گفت: نمونه یکدست شدن حاکمیت را در دوران آقای احمدی‌نژاد و همچنین تبعات آن را به لحاظ بین‌المللی و اقتصادی دیدیم. او با اشاره به مشکلات فعلی کشور گفت: امروز حتی بخش عمده‌ای از مشکلاتی که داریم به نوعی به سیاست‌هایی که در آن زمان مطرح شد برمی‌گردد. تاجرنیا در ادامه تاکید کرد: بنابراین، بدون شک، رویکرد اداره کشور به صورت تک‌جناحی نه تنها پاسخگو نخواهد بود بلکه ما را وارد چالش‌هایی می‌کند که بیرون آمدن از آن زمان و انرژی زیادی از کشور می‌گیرد.

صوفی: جناح اصلاح‌طلب سهمی در مجلس آینده نخواهند داشت

علی صوفی با این اعتقاد که از یک نظر نتیجه انتخابات پیش رو کاملاً مشخص است، افزود: به لحاظ جناحی نتیجه انتخابات مشخص است. جناح اصلاح‌طلب سهمی در مجلس آینده نخواهند داشت، چون کاندیدایی ندارند که لیستی ارائه دهند و جریان اصولگرایی مجلس را به دست می‌گیرد. وی در پاسخ به این پرسش که آیا طیف قالیباف توانایی تشکیل یک جناح سیاسی سوم را در عرصه سیاسی کشور دارد گفت: خیر، حکم کلی جامعه نسبت به اصولگرایان، با توجه به عملکردشان در سه دوره مجلس هفتم تا نهم و دو دوره ریاست جمهوری مشخص است. مردم فرق بین اصولگرایان نمی‌گذارند. صوفی در ارتباط با علت کناره گیری اصلاح‌طلبان از ارائه لیست انتخاباتی در تهران نیز گفت: آن‌هایی که باید در مجلس دهم منشأ اثر می‌شدند و مردم را از بحران‌های که با آن روبه‌رو هستند، نجات می‌دادند و شاخص‌های اقتصادی را مثبت می‌کردند این توفیق را حاصل نکردند، لذا متأسفانه خود به خود توانایی سایر اصلاح‌طلبان در پیش‌برد امور از بین رفت. وی در پایان گفت: اصلاح طلبان باید برخورد مناسبی از خود نشان می‌دادند. همه کاندیداهایشان رد صلاحیت شده و در تهران با حضور چند نماینده به خاطر عملکردشان ضعف نشان دادند. اگر شاخص ترین چهره‌ها هم می‌آمدند باز امید جلب اعتماد مردم بالا نبود. اصلاح طلبان بیخودی به مردم آدرس غلط ندادند. شورای اصلاح‌طلبان موضع حقیقی‌اش را اعلام کرد.

صدور فرمان آتش به اختیاری از سوی یک حزب اصولگرا

همین روزهاست که از لیست سی نفره اصولگرایان در تهران رونمایی شود، اما همچنان سایه انشقاق بر سر ائتلاف جناح راست سنگینی می‌کند. بعد از آنکه جبهه پایداری و جبهه پیشرفت، رفاه و عدالت اعلام کردند با لیست جداگانه‌ای وارد انتخابات می‌شوند، حال حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز ایران می‌گوید: چنانچه شورای ائتلاف به یک لیست واحد دست پیدا نکند آتش به اختیار عمل می‌کند و با لیست مستقل وارد گود رقابت می‌شود. کنعانی مقدم که پیش از این گفته بود «برنامه‌های انتخاباتی ما در چارچوب جبهه ایستادگی دنبال می‌شود»، این بار گفت پیشنهاد لیست جداگانه از سوی حزب سبز به دبیرکل جبهه ایستادگی داده است.

عرف: نماینده مالی نامزدها باید معرفی شوند

جمال عرف، رئیس ستاد انتخابات کشور، در رابطه با اینکه وزارت کشور در جهت اجرای قانون «شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی» که با قید دو فوریت در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی چه اقدامی انجام داده است؟ گفت: این قانون توسط رئیس‌جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده است. وی عنوان کرد: ما هم قانون شفافیت و نظارت بر تأمین مالی فعالیت‌های انتخاباتی را به استان‌ها و ستاد انتخابات سراسر کشور ابلاغ کردیم تا بخشی از این قانون را که می‌توان، در این دوره اجرایی کرد صورت گیرد. این اقدام عمدتاً ناظر بر این است که خود نامزدها حسابی را باز کنند و آن را به فرمانداری‌های ما اعلام کنند و این شماره در سامانه جامع انتخابات ثبت خواهد شد. معاون سیاسی و رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: نماینده مالی نامزدها باید معرفی شوند و پس از آن فرمانداران و بخشداران در حوزه‌های انتخابیه در بخشی از ماده ۵۷ که تغییراتی روی آن انجام شده است به آن عمل کنند. عرف در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز نامزدهای انتخابات نهایی نشدند و تبلیغاتشان شروع نشده اجرای این قانون منوط به آغاز روند انتخابات است.

کد خبر 409625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.