رویکرد شهرداری قزوین در تدوین لایحه بودجه ۹۹، خدمت‌رسانی به شهروندان است

مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری قزوین، اولویت‌های بودجه تدوین‌شده را در راستای برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قزوین تشریح کرد.

به گزارش ایمنا، علی نعیمی‌پور اظهار کرد: رویکرد شهرداری قزوین در تدوین بودجه سال ۹۹، خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به شهروندان با حداقل هزینه و صرفه‌جویی منطقی و با اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و حذف هزینه‌های غیرضروری است.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین با اشاره به برنامه پنج‌ساله دوم راهبردی عملیاتی شهرداری قزوین در افق ۱۴۰۰ افزود: این برنامه در حوزه عملیاتی و اجرایی با رویکرد عملکردی و توسعه‌ای با نگاه کارشناسی و با در نظر گرفتن همه زوایای نیازهای شهری با قابلیت اجرایی بالا، دارای انعطاف و کارشناسانه تدوین شده و در راستای تحقق خواست و افزایش رضایتمندی شهروندان نقش اساسی ایفا می‌کند.

نعیمی پور مناسب‌سازی معابر برای افراد کم‌توان جسمی و حرکتی در پروژه‌های شهرداری را به‌عنوان یک اصل با اهمیت و اولویت‌دار در بودجه ۹۹ عنوان کرد و تصریح کرد: علیرغم کمبود منابع مالی، در راستای تحقق برنامه پنج‌ساله دوم، تعدادی از پروژه‌ها به مجموعه پروژه‌های عمرانی اضافه شد که بیشتر آنها از نیازهای زیرساختی و موثر در رشد و توسعه شهر به شمار می‌آیند.

وی با اشاره به توجه ویژه به محلات و نواحی منفصل شهری در بودجه ۹۹ ادامه داد: این اقدام با هدف ایجاد زمینه مشارکت فعال مردم در مدیریت شهری، اعتمادسازی میان شهروندان، پاسخگویی به نیازهای شهروندان، تبدیل شهرنشینان به شهروندانی آگاه فعال و مشارکت‌جو معطوف شده است.

مدیر برنامه و بودجه شهرداری قزوین خاطرنشان کرد: با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، بودجه سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی در سال ۹۹ با رشد قابل‌توجه به بیش از ۳۰ میلیارد تومان افزایش‌یافته است.

نعیمی پور تاکید کرد: سهم ۳۴ درصدی در بهبود عبور و مرور شهری و سهم ۲۷ درصدی در بهبود محیط شهری و سهم ۱۲ درصدی در ایجاد اماکن و فضاهای ورزشی و فرهنگی و توریستی، نشان از نگاه ویژه شهرداری به این امور دارد.

کد خبر 409621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.