ویروس کرونا چه تاثیری بر زندگی مردم سنگاپور داشت؟

به دلیل افزایش خطر شیوع بیماری کرونا و وحشت از آن، مردم سنگاپور مشغول خرید مواد غذایی مورد نیاز خود از فروشگاه‌ها شدند و خرید آنلاین آن‌ها با مشکل مواجه شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بیماری کرونا همانند اپیدمی سارس سال ۲۰۰۳ و آنفولاآنزای H1N1 سال ۲۰۰۹، افراد زیادی را در کشورهای مختلف جهان مبتلا کرده است. به همین دلیل کشور سنگاپور سطح هشدار را نارنجی اعلام کرد که به معنای جدی بودن خطر این بیماری و شیوع سریع آن میان مردم است.

تصاویر ویدیویی در شبکه‌های اجتماعی نیز صف‌های طولانی مردم را در سوپرمارکت‌های کشور سنگاپور نشان داد که مشغول خریدن کالاهایی نظیر دستمال کاغذی، نودل و برنج بودند. این تصاویر نشان می‌داد قفسه محصولات خوراکی و بهداشتی فروشگاه‌های این کشور در حال خالی شدن بود. همچنین به دلیل تقاضای بسیار زیاد، افراد در خرید آنلاین مواد غذایی با مشکل مواجه شدند.

"چان چون"، وزیر بازرگانی کشور سنگاپور، در فیس بوک خود اعلام کرد که نگرانی مردم از شیوع بیماری کرونا قابل درک است، اما نباید کالاهای ضروری مانند برنج و نودل را در انبار ذخیره کنیم؛ این کار به بهبود شرایط کمکی نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود ترس و وحشت میان مردم افزایش یابد. او افزود که در زمینه کمبود مواد غذایی و لوازم خانه هیچ خطری این کشور را تهدید نمی‌کند.

"لی هسین لونگ"، نخست وزیر سنگاپور نیز در خصوص وضعیت خرید این روزهای مردم سنگاپور گفت: وحشت مردم در مورد این موضوع کاملاً بیجا و غیرضروری است؛ مردم مجبور نیستند در خانه بمانند.

وزارت بهداشت سنگاپور به دلیل شیوع ویروس کرونا از شرکت‌ها درخواست کرد اجرای رویدادهای بزرگ غیرضروری خود را متوقف کنند یا آن‌ها را به تعویق بیندازند. نمایشگاه هوایی سنگاپور که قرار است چند روز آینده در این کشور برگزار شود، ممکن است برای بازدید همگانی محدود شود.

کد خبر 409615

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.