اختلاس ۶۹ میلیارد تومانی مدیرعامل شرکت آبداران اصفهان از بانک سرمایه

تکذیب پرداخت «عیدی» به دانشجو معلمان، مشاهده ۲ قلاده پلنگ در توران، واریز عیدی کارمندان همراه با حقوق بهمن‌ماه و اختلاس ۶۹ میلیارد تومانی "داریوش امان" مدیرعامل شرکت آبداران اصفهان از بانک سرمایه از عناوین بسته خبری اجتماعی ایمناست که در ادامه می‌خوانید.

به گزارش ایمنا، دادگاه رسیدگی به اتهامات «داریوش امان کی یکانی» و چهار متهم دیگر، از متهمان پرونده بانک سرمایه که موفق به دریافت ۶٩ میلیارد تومان تسهیلات بدون اعتبارسنجی شده‌اند، در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی برگزار شد.

جلسه رسیدگی به پرونده بانک سرمایه از ۲۵ دی ماه ۹۷ در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی و به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام آغاز شد. به گفته رئیس دادگاه در این بانک تخلف ١۴ هزار میلیارد ریالی با عنوان خیانت در امانت صورت گرفته است.

پرونده بانک سرمایه که مرتبط با صندوق ذخیره فرهنگیان است بیش از ۷۰ متهم دارد و هر یک از افراد، به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی متهم هستند.

"داریوش امان کی" مشهور به حبیب امانی متهم ردیف اول در جلسه دادگاه مدعی شده که برای وی پرونده سازی شده است و این پرونده سازی توسط محسن رضایی شوهر خواهر وی صورت گرفته است. وی که مدیرعامل شرکت آبداران اصفهان بوده است به کلاهبرداری از اموال بانک‌های مختلف در اصفهان و همچنین گران نمایی املاک از جمله ملکی به ارزش ۱۷ میلیارد تومان متهم است.

تکذیب صدور بخشنامه موافقت با پرداخت «عیدی» به دانشجو معلمان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش صدور هرگونه بخشنامه از سوی این معاونت در فضای مجازی مبنی بر «موافقت با پرداخت عیدی به دانشجومعلمان» را تکذیب کرد.

علی الهیار ترکمن در این باره اظهار کرد: بخشنامه پرداخت عیدی چندی پیش از سوی دولت صادر شده که بر اساس بند یک این مصوبه، شرط پرداخت عیدی اشتغال به خدمت تمام وقت کارکنان است، اما دانشجومعلمان اشتغال به تحصیل دارند و مشمول عیدی نمی‌شوند.

وی افزود: با این حال یکی از نمایندگان مجلس عنوان کرده بود هر کسی از دولت حقوق می‌گیرد باید عیدی نیز دریافت کند، این نظر شخصی ایشان است و باید مراجع ذی‌صلاح این نظریه را تأیید کنند، ما نیز موضوع را از طریق سازمان اداری و استخدامی و دیوان محاسبات پیگیری می‌کنیم.

۲ قلاده پلنگ در توران شاهرود مشاهده شد

دو قلاده پلنگ بالغ در گشت و پایش منطقه توران شاهرود توسط مأموران محیط زیست عکسبرداری و تصویربرداری شدند.

مأموران محیط زیست زیست‌کره خارتوران شاهرود در گشت و پایش منطقه‌ای خود از دو قلاده پلنگ بالغ ایرانی در این زیستکره تصویربرداری کردند.

ذخیره‌گاه زیست‌کره توران با مساحت ۱۴۷۰۶۴۰ هکتار بزرگترین ذخیره گاه زیست‌کره ایران است که بعد از سرنگتی آفریقا دومین منطقه بیوسفر جهان است؛ کل، بز، یوزپلنگ، گور، جبیر، آهو، خارپشت و غیره در زمره وحوش این منطقه هستند.

اشتغال هفت هزار مددجو در زندان‌های استان اصفهان

امسال بیش از ۳۵ میلیارد ریال حقوق به مددجویان شاغل در بخش‌های مختلف اشتغال در زندان‌های استان اصفهان پرداخت شده است.

اسدالله گرجی زاده مدیرکل زندان‌های استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون بیش از هفت هزار و ۳۰۰ مددجو در زندان‌های استان اصفهان اشتغال دارند، افزود: در ماه گذشته هشت هزار و ۲۶۳ مددجوی زندانی در دوره‌های حرفه آموزی ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد مددجو پنج هزار و ۶۹۳ نفر موفق به دریافت گواهینامه شده‌اند.

پرداخت علی‌الحساب ۸۰ درصد حقوق پزشکان و ماماهای روستایی

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت اعلام کرد که این سازمان به صورت علی‌الحساب ۸۰ درصد حقوق پزشکان و ماماهای طرف قرارداد روستایی را برای ۱۰ ماه سال جاری پرداخت کرده است.

محمدرضا میرزایی افزود: برنامه پزشکی خانواده روستایی، عشایری و شهرهای کمتر از ۲۰ هزار نفر جمعیتی بالغ بر ۲۸ میلیون نفر را تحت پوشش دارد که این جمعیت در ۴ هزار مرکز جامع سلامت روستایی با حضور ۶ هزار و ۷۰۰ پزشک و ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ماما به همراه سایر اعضا تیم سلامت خدمات بهداشتی، درمانی و پیشگیری سطح یک را در روستاها ارائه می‌دهند.

وی ادامه داد: این بسته شامل ۱۲ خدمت بوده و در بحث برنامه طرح تحول سلامت خدمات روستایی کامل شد. سالانه حدود ۵۵ تا ۶۰ میلیون نفر توسط پزشکان خانواده روستایی در ۴ هزار مرکز ویزیت می‌شوند. همچنین حدود ۸ میلیون ویزیت مامایی و بیش از ۵ میلیون ویزیت توسط دندان پزشکان در روستاها انجام می‌شود و روستاییان برای دریافت خدمات سطح یک کمتر به شهرها مراجعه می‌کنند.

به گفته وی سازمان بیمه سلامت در سال گذشته برای خدمات سطح یک، دو و سه برای هر نفر معادل ۳۰۰ هزار تومان هزینه کرد و این درحالی است که این میزان در سایر صندوق‌ها برای هر نفر حدود ۵۰۰ هزار تومان است. ضمن اینکه بیمه سلامت با وجود برخی چالش‌ها، پرداختی‌های پزشک خانواده روستایی را در اولویت اول خود قرار داده است.

دریافت وجه برای صدور کارت هوشمند سلامت بازنشستگان غیرقانونی است

روز شنبه روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری به دنبال اعلام تعدادی از بازنشستگان مبنی بر تماس برخی شرکت‌ها و افراد سودجو با بازنشستگان صندوق بازنشستگی کشوری مبنی بر صدور کارت هوشمند سلامت به جای دفترچه سلامت در قبال دریافت وجه یا کسر از حقوق با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به سودجویی و غیرقانونی بودن اینگونه تماس‌ها هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است: از آنجایی که هیچ‌گونه برنامه‌ای مبنی بر تعویض دفترچه سلامت بازنشستگان تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری و تبدیل آن به کارت هوشمند سلامت از سوی سازمان بیمه سلامت به این صندوق اعلام نشده است، کسر هر مبلغی از حقوق بازنشستگان به این منظور به شدت تکذیب می‌شود.

ویروس کرونا از آنفلوانزا هم ضعیف‌تر است

محمودرضا پیروی دبیرکل جمعیت هلال‌احمر از آمادگی این جمعیت برای همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در زمینه مهار ویروس کرونا خبر داد و گفت: ویروس کرونا حتی از ویروس آنفلوانزا ضعیف‌تر است.

وی افزود: هلال احمر می‌تواند در حوزه‌های آموزش پیشگیری از ویروس کرونا و استفاده از نیروهای داوطلب و جوان این جمعیت برای آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم از اینکه چه کار کنیم تا به ویروس کرونا مبتلا نشویم با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همکاری کند.

وی ادامه داد: همچنین این جمعیت می‌تواند با برگزاری دوره‌های اختصاصی آموزش همگانی به صورت اینترنتی از طریق سایت آموزش همگانی این جمعیت و ایجاد کمپ‌های اضطراری در صورت لزوم و آنچه در بضاعت این جمعیت است را برای سلامت مردم همانند گذشته بکارگیری کند.

عیدی کارکنان دولت با حقوق بهمن ماه واریز می‌شود

سخنگوی سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: میزان پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) بازنشستگان، مستمری بگیران، حقوق وظیفه از کارافتادگی، حقوق وظیفه وراث مستخدمین متوفای مشمول صندوق‌های بازنشستگی کشوری، سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های بازنشستگی نیز به مبلغ ثابت دوازده میلیون ریال حسب مورد از محل بودجه مصوب صندوق بازنشستگی یا دستگاه اجرایی ذیربط قابل پرداخت است. بر اساس مصوبه هیأت دولت، پرداخت پاداش آخر سال (عیدی) به کارکنان خرید خدمت، قراردادی و موقت به نسبت خدمات تمام وقت آنان در سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

قمصریان افزود: خدمت نیمه وقت بانوان از لحاظ اجرای این تصویب‌نامه، تمام وقت محسوب می‌شود و معلمان حق‌التدریس نیز نسبت به ساعات تدریس مشمول این تصویب‌نامه خواهند بود.

کد خبر 409603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.