عمده مؤلفه‌های موثر در کسب و کار، کنترل کشور است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: عمده مؤلفه‌های موجود و مؤثر در کسب و کار، کنترل درست کشور بوده و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمیدرضا فولادگر امروز شنبه _۱۹ بهمن ماه_ در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان اظهار کرد: در سال‌های اخیر بهبود فضای کسب و کار بسیار مورد توجه قرار گرفته و بر همین اساس قانون ۲۹ ماده‌ای کسب و کار تصویب شد.

وی افزود: دفتر کسب و کار در مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شد که به بررسی شاخص‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار می‌پردازد؛ با این حال باید توجه داشت عمده مؤلفه‌های موجود و مؤثر در کسب و کار، کنترل درست کشور بوده و ارتباطی به تحریم‌ها ندارد.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: به منظور حذف قوانین اضافه و بهبود قوانین، در حال بررسی طرحی برای توسعه اختیارات هیئت مقررات زدایی هستیم؛ در همین راستا سامانه‌ای ملی راه اندازی شده که تمامی مراحل آن به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد.

فولادگر با اشاره به اقتصاد دانش بنیان، خاطرنشان کرد: هر جا به اقتصاد دانش بنیان بها داده‌ایم نتیجه گرفته‌ایم. قانون استفاده حداکثری از توان داخلی در خرداد ماه ابلاغ شد و کاملاً به روز شده است؛ همچنین امضا طلایی که باعث ایجاد رانت‌های بسیاری در کشور شده بود به سامانه‌ای ملی تبدیل شد که همه دستگاه‌ها در آن نقش دارد. این سامانه کاملاً شفاف و نظارت پذیر بوده و در موارد خاص که صد درصد سرمایه گذاری توسط شرکت‌های خارجی انجام می‌شود، بررسی آن بر عهده شورای اقتصادی است.

کد خبر 409595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.