قاب‌هایی از هایپررئال‌ بر دیوار گالری نگاه نو

یک نقاش گفت: کاربرد سبک هایپررئال درحال کمرنگ شدن است و هنرمندان به سمت سبک مدرن و رئال می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجموعه آثار نمایشگاه حمیدرضا مهرابی ترکیب تکنیک مداد رنگ و رنگ و روغن در سبک هایپر رئال است که در گالری نگاه نو به نمایش گذاشته شده است.

حمیدرضا مهرابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد:‌ برای خلق هر اثر دغدغه جداگانه ای داشتم همانند نقاشی مسجد گوهرشاد که بخاطر فضای معنوی و رنگ فیروزه ای که باعث آرامش می شود، خلق کردم چراکه برخی دسترسی به این مکان ندارند، در اثر اسب نیز دغدغه نشان دادن رهایی و سردرگمی را داشتم و در اثر درویش و پیرعارف در نظر داشتم که به کمال رسیدن را نشان دهم.

وی افزود: نشان دادن قدرت قلمم و زحمتی که از صفر تا صد کشیدم از اهداف برپایی این نمایشگاه است همچنین آشنایی مخاطب با تکنیک مدادرنگ هدف دیگر بود چرا که مدادرنگ از دور هنرهای تجسمی درحال خارج شدن است و امروزه بیشتر از تکنیک های سیاه قلم و آبرنگ و پاستل استفاده می‌شود.

این هنرمند ادامه داد: تکنیک مداد رنگ حوصله بسیاری می‌خواهد و قدرت قلم آن بالا است و آرامش می‌دهد، همچنین یکی دیگر از اهداف برپایی نمایشگاه نشان دادن سبک هایپررئال است چرا که سبک کاربرد هایپررئال درحال کمرنگ شدن است و هنرمندان به سمت سبک مدرن و رئال می‌روند.

مهرابی خاطرنشان کرد:‌ در این نمایشگاه آثار سبک هایپررئال و هارمونی رنگ ها، به نمایش گذاشته شده است. در خیلی نمایشگاه ها به صورت لکه ای و خلاصه دیده می‌شود و دقت در طراحی و رنگ پرسپکتیو بسیار کم شده است.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه نقاشی حمیدرضا مهرابی تا سه شنبه ۲۲بهمن ماه در گالری نگاه نو در اصفهان، خیابان آبشار سوم، خیابان مسرور، کوی ۳ میزبان هنردوستان است.

کد خبر 409589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.