۷۰ درصد منابع تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان فراهم می‌شود

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان تأمین می‌شود. با این حال قطعاً کارآفرینان با وجود تمام تلاش خود نمی‌توانند به تنهایی ما را به سر منزل اصلی برسانند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد گورابی امروز شنبه _۱۹ بهمن ماه_ در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان، اظهار کرد: یکی از مهمترین و اولین اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامی استقلال طلبی مردم است و پایه‌های استقلال طلبی نیز به رشد و توسعه کمی و کیفی تولیدات داخلی، خود کفایی در محصولات با کیفیت بستگی دارد.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان تأمین می‌شود. با این حال قطعاً کارآفرینان با وجود تمام تلاش خود نمی‌توانند به تنهایی ما را به سر منزل اصلی برسانند بنابراین برای رسیدن به این مهم تنها یک راه حل وجود دارد و آن صیانت و پاسداری از اصل سه جانبه گرایی است که بدون آن قطعاً تمام زحمات کارفرمایان منجر به نتیجه نخواهد داشت.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان اصفهان خاطرنشان کرد: متأسفانه سه جانبه گرایی از سازمان جدا شد که با تلاش‌های وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی و رئیس کل سازمان تأمین اجتماعی کشور به زودی این مسئله نیز دوباره برقرار می‌شود.

محسن نیرومند، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان نیز در این مراسم گفت: استعدادهای سرشار و ظرفیت‌های بالای مدیریت و نوآوری در کشور، یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های ملی است که هر چه بیشتر بهره برداری شود نقصان نمی‌پذیرد و بر کیفیت آن نیز افزوده می‌شود. به همین دلیل سالیانه به صورت جدی برنامه تجلیل از کارآفرینان برتر اجرا می‌شود.

وی با اشاره به شیوه اجرای این جشنواره گفت: در مرحله اول ۱۹۷ نفر برای این جشنواره ثبت نام کردند اما سال گذشته ۴۰۰ نفر ثبت نام کرده بودند، علت این کاهش اخذ مبالغی برای ثبت نام بوده است. پس از داوری میان ثبت نام کنندگان در نهایت ۵۰ طرح برای بازدیدهای نهایی آماده شد که در آخر سه طرح برای صنعت، سه طرح برای خدمات و سه طرح نیز برای کشاورزی به عنوان طرح‌های برتر استانی انتخاب و برای شرکت در مرحله کشوری آماده می‌شوند.

مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: در چند سال اخیر "اداره کل توسعه کارآفرینی" در وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تشکیل شده است که از جمله اقدامات مناسب برای توسعه کارآفرینی محسوب می‌شود.

نیرومند تصریح کرد: بر اساس پژوهشی که در زمینه کارآفرینی انجام شده است، ۳۴ درصد از موانع کارآفرینی، موانع کلان و ملی بوده است که از این بین نظام آموزشی با ۱۲ درصد، نظام برنامه ریزی با حدود ۱۰ درصد و نظام آماری و ارزیابی نیز هشت درصد در کارآفرینی مانع ایجاد می‌کند. ناتوانی در تبدیل برنامه، سازمان‌های غیر رسمی و ناکامی در شبکه سازی مسائل نیز از دیگر موانع کارآفرینی مطرح شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در پایان این مراسم از افراد برتر در سه شاخه کارآفرینان شایسته تقدیر، کارآفرینان برتر و کارفرمایان برتر، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

کد خبر 409581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.