۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶
افتتاح خانه فرهنگ شهر بافق

خانه فرهنگ و میدان سردار شهید سپهبد سلیمانی به مناسبت دهه مبارک فجر با هزینه ۴۰.۵ میلیارد ریال در بافق به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، سیدعلی نوروززاده اظهار کرد: این طرح در ورودی شهر از سمت استان کرمان با مجموعه‌ای از چند پروژه به مرکزیت میدان سردار سلیمانی است و دسترسی به بلوار بهشت حسین (ع)، بقعه قاضی میرجعفر، روستای صدرآباد را آسان‌تر و ورودی شهر به این میدان منتهی می‌شود.

وی با بیان اینکه مساحت این پروژه ۵۸ هزار مترمربع است که با هزینه ۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری بافق ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این طرح شامل خاکبرداری، خاکریزی، نصب سنگ جدول، آسفالت، نصب علائم و تجهیزات ترافیکی است.

شهردار بافق تصریح کرد: کلنگ محوطه سازی میدان سردار سلیمانی نیز به زمین زده شده و در سال ۹۹ تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

نوروززاده با بیان اینکه در کنار این پروژه اصلاح پل زیرگذر قطار نیز انجام شد، گفت: با توجه به مشکلات و تردد کامیون‌های ترانزیتی در این مسیر کف پل برداشته شد و به حد استاندارد رسید تا مشکلی برای تردد کامیون‌ها از سمت استان کرمان به یزد و شهرستان‌های دیگر وجود نداشته باشد.

وی از افتتاح نخستین خانه فرهنگ شهرستان بافق خبرداد و با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر احیای بافت تاریخی شهر است، عنوان کرد: در این زمینه تلاش کردیم در نقاط مختلف شهر کاربری‌های تازه‌ای تعریف شود و در دو سال گذشته مجموعه حوض بازو با همکاری اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، میدان خان در سال جاری و اکنون خانه فرهنگ مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شهردار بافق با بیان اینکه مساحت پروژه خانه فرهنگ ۵۵۰ مترمربع است، افزود: برای خرید و مرمت این بنای ثبتی بالغ بر ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هزینه شده است که ۱۱ میلیارد ریال آن از منابع داخلی شهرداری و بقیه از اعتبارت فرمانداری تامین و پرداخت شده است.

نوروززاده با اشاره به بهره‌برداری بیش از ۱۰ پروژه عمرانی دیگر در این شهر تا پایان سال افزود: افتتاح میدان مادر و محوطه‌سازی و نصب المان‌های آن، محوطه‌سازی میدان شیخ محمدتقی بافقی، محوطه‌سازی و نصب المان میدان راه‌آهن، ایستگاه جدید آتش‌نشانی، ساختمان جدید شورای اسلامی شهر، فاز اول بلوار باقرآباد، پروژه باغ بهشت، پروژه ممیزی نوسازی املاک، محوطه‌سازی میدان زکات، ساخت سه زمین ورزشی چمن مصنوعی استاندارد در سطح شهر از جمله پروژه‌ها است که به تدریج اجرایی و افتتاح می‌شود.

منبع: ایرنا

کد خبر 409580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.