خمینی‌شهر صاحب پیست حرفه‌ای دوچرخه‌سواری می‌شود

شهردار خمینی‌شهر گفت: در منطقه گردشگری چشمه لادر فضای خوبی را برای احداث پیست دوچرخه‌سواری در نظر گرفته‌ایم و مقدمات اولیه احداث آن انجام شده است.

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر حاج‌حیدری اظهار کرد: خمینی‌شهر با ۴۰۰ هزار نفر جمعیت با شهر اصفهان نزدیک است، البته این یک فرصت و یک تهدید است که تهدیدهای آن بیش از فرصت‌هاست.

وی به سابقه دوچرخه‌سواری در خمینی‌شهر اشاره کرد و گفت: از قدیم تاکنون دوچرخه‌سواری در خمینی‌شهر رونق داشته است؛ تا ۴۰ سال پیش کسی که دوچرخه داشت حمل بارش را نیز با همان دوچرخه انجام می‌داد.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به تأثیرات مثبت دوچرخه بر جامعه، افزود: دوچرخه‌سواری فعالیتی مفرّح در بین عموم مردم است و حتی یک نوع سرگرمی و بازی برای کودکان محسوب می‌شود، این ورزش به غیر از تأثیرات مستقیمی که بر روی سلامتی انسان دارد فواید بسیاری هم برای سلامتی جامعه از جمله کاهش آلودگی هوا دارد.

حاج‌حیدری در مورد مشکلات دوچرخه‌سواری در خمینی‌شهر، گفت: عرض خیابان‌های کم و ترافیک بالا از مشکلات شهر است و در خمینی‌شهر منطقه‌ای که به دوچرخه‌سواری اختصاص داشته باشد وجود ندارد.

وی دبا اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در این شهر، اظهار کرد: سه‌شنبه‌های پاک و بدون خودرو طرح خوبی بود، اما تنش‌هایی را در شهر به دنبال داشت که خوشبختانه به مرور زمان با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توسط شهرداری و هیئت دوچرخه‌سواری این مشکلات رفع شد.

شهردار خمینی‌شهر با اشاره به فضاهای عمومی موجود برای دوچرخه‌سواری، گفت: پارک ساحلی جوان پارکی با رویکرد ورزشی است که در آن فضایی نیز برای دوچرخه‌سواری در نظر گرفته شده است، در باغ بانوان خمینی‌شهر نیز کلاس‌های آموزش دوچرخه‌سواری برای بانوان برگزار می‌شود.

حاج‌حیدری با تأکید بر ضرورت احداث پیست دوچرخه‌سواری در خمینی‌شهر، گفت: خیابان‌های مرکز شهر ترافیک سنگینی دارد و اینکه بخواهیم یک لاین را برای دوچرخه جدا کنیم عملاً امکان‌پذیر نیست، با توجه به اینکه منطقه گردشگری لادر در نزدیکی شهر قرار دارد می‌توانیم فضای خوبی را در قالب پیست دوچرخه‌سواری برای علاقه‌مندان به دوچرخه در آنجا فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه جانمایی پیست انجام شده است، افزود: عکاسی ماهواره‌ای و عملیات تئوری احداث پیست انجام شده و اقدامات فیزیکی آن نیز انجام خواهد شد و ایمنی این پیست در اولویت کار قرار دارد.

منبع: ایسنا

کد خبر 409566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.