کارخانه نوآوری در استان تاسیس می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان از تأسیس کارخانه نوآوری در استان در آینده نزدیک خبر داد و گفت: نباید کارآفرینی با اشتغالزایی اشتباه گرفته شود، کارآفرینی صرف کافی نیست، بلکه سیستم نیز باید پذیرش داشته و به کارآفرین کمک کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید حسن قاضی عسگر امروز شنبه _۱۹ بهمن ماه_ در سیزدهمین جشنواره کارآفرینان برتر استان اصفهان اظهار کرد: در حال حاضر ایجاد ساز و کاری برای توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از چالش‌های استان اصفهان است.

وی افزود: در چند سال گذشته شهرک علمی تحقیقاتی راه اندازی شده و در حال حاضر نیز این شهرک مراحل رسیدن به بلوغ خود را طی می‌کند. همچنین در چند ماه گذشته "منطقه ویژه علم و فناوری" شکل گرفته که فعالیت مکمل شهرک علمی و تحقیقاتی دارد و با قرار دادن توانمندی‌های خرد در سطح استان منجر به توسعه فناوری می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: در ۴۰ سال گذشته صنایع دفاعی، سد سازی، راه سازی و… در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است اما در بخش فناوری به غیر از در بخش دفاعی توسعه زیادی را شاهد نبوده‌ایم.

قاضی عسگر از تأسیس کارخانه نوآوری در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: امروز ناحیه "نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان" افتتاح شد؛ در نهایت باوجود چند مجموعه در کنار یکدیگر، انتظار می‌رود خلأ اقتصاد دانش بنیان در استان مرتفع شود و یک سیستم رو به رشد برای این بخش اقتصادی در استان پدید آید.

وی با تاکید بر اینکه نباید کارآفرینی با اشتغالزایی اشتباه گرفته شود، گفت: کارآفرینی صرف کافی نیست، بلکه سیستم نیز باید پذیرش داشته و به کارآفرین کمک کند. در همین زمینه سامانه‌ای طراحی شده است که فرآیندهای کسب و کار را تسهیل می‌کند. روند حرکت این سیستم کند است و باید سرعت گیرد.

کد خبر 409563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.