هاب «تفکر طراحی» در اصفهان افتتاح شد

هاب «تفکر طراحی» امروز -۱۹ بهمن- با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افتتاح شد.

به گزارش ایمنا، توسعه کسب و کارهای حوزه پزشکی و رفع مشکلات بیماران با کمک طراحی، ساخت و تجاری‌سازی ایده‌ها و ابزارهای نوآورانه و فناورانه به ویژه در حوزه پزشکی و سلامت اهداف راه اندازی این مجموعه است.

تمامی بخش‌های اساسی و مهم کسب و کارهای نوآورانه مبتنی بر تفکر طراحی در این مجموعه وجود دارد. به همین دلیل هاب طراحی نام گرفته است.

تفکر طراحی (Design Thinking) که کاربردهای فراوان خود را در توسعه ایده‌ها و طرح‌های فناورانه نمایان کرده، کار خود را نخست با درک مسأله آغاز می‌کند. پس از این مرحله نوبت به بیان مشکل و مسأله بیمار می‌رسد. مرحله بعد، درک و شناخت از مسأله، ایده پردازی است و در نهایت نیز، به طراحی و ساخت مدل مفهومی منجر می‌شود.

گفتنی است؛ هاب «تفکر طراحی»، مجموعه‌ای است که تمامی مراحل تفکر طراحی را در بر می‌گیرد. مرحله ایده پردازی آن در باشگاه پژوهشگران و مرحله طراحی مدل مفهومی در مرکز نوآوری صورت می‌گیرد.

«ریبوزوم»، آزمایشگاه ساخت طرح‌های مفهومی بخشی بود که توسط معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری بازدید شد و شامل زیرساخت‌های مختلف برای طراحی مدل مفهومی است.

هاب طراحی دانشگاه اصفهان از ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰۰ نفر برخوردار است و می‌تواند طرح‌های نوآورانه را از مرحله مساله تا تجاری‌سازی پشتیبانی کند.

کد خبر 409554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.