محله رودکی شهرزاد قصه‌گوی تهران است

عضو شورای شهر تهران شناخت هویت و داستان محله رودکی را مهم دانست و خواستار مشارکت ساکنان محله در ایجاد پهنه رودکی در این مکان شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد مسجدجامعی در صفحه اینستاگرام خود با بیان اینکه طرح پهنه رودکی در دوره سوم شورای شهر مطرح شد که از جهات مختلف اهمیت فراوان دارد، نوشت: سرمایه‌های ملی و فراملی ۴۰ سال اخیر در این مکان دیده می‌شود و حتی روی پنجره و درهای برخی از خانه‌ها نقش‌های ارزشمندی وجود دارد.

وی با بیان اینکه شناخت هویت و داستان این محله، آن هم در روزگاری که قصه شهر گم شده و تهران نیاز به یک شهرزاد قصه‌گو دارد، مهم است، افزود: در این بین، من نقش محله را در طرح خالی می‌بینم و شهروندان نباید قربانی طرح‌هایی که قرار است به اجرا درآیند، شوند..

عضو شورای شهر تهران با طرح این سوال که "آیا با شورایاران محل جلسه‌ای گذاشته شده تا نظرشان پرسیده شود؟ " ادامه داد: ما در اجرا، برنامه‌ریزی و بهره‌برداری نیاز به همراهی مردم داریم؛ در غیراین‌صورت یا شهروندان آنجا را خالی می‌کنند یا هم‌افزایی لازم را نخواهند داشت.

وی اضافه کرد: اگر از بین چند راسته فرهنگی مثل حناسازان در یزد، راسته‌هایی در نجف‌آباد و کاشان، طرح نجف‌آباد موفق‌ترین بوده به این عامل ارتباط پیدا می‌کند که از ابتدا در برنامه‌ریزی، سیاستگذاری، طراحی، اجرا و بهره‌برداری به‌نوعی اقدام شده که مردم حضور داشته و مشارکت داشته‌اند بنابراین اصلی‌ترین مسئله ایجاد ظرفیت و زمینه‌ای است تا علاقه مردم به اینگونه فعالیت‌ها استمرار پیدا کند و آن‌را مانع حضور خود نبینند. در یک‌کلام می‌توان گفت که شهر را باید به‌دست مردم بدهیم.

به گزارش ایمنا، پهنه فرهنگی رودکی به‌عنوان بزرگ‌ترین طرح فرهنگی و هنری پایتخت توسط سازمان زیباسازی شهر تهران با هدف احیا و ایجاد فضاهای فرهنگی و هنری قابل دسترس برای شهروندان در محدودهمنطقه ۱۱ اجرا می‌شود.

محدوده پهنه رودکی به گونه‌ای است که از شمال به خیابان انقلاب، از جنوب به خیابان نوفل لوشاتو، از شرق به خیابان حافظ و از غرب به خیابان ولی عصر (عج) منتهی می‌شود و کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای شهر، پیشتر اعلام کرده بود قرار است چهار راسته فرهنگی و هنری در این پهنه شکل بگیرد.

کد خبر 409549

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.