انجام ۵۰ عملیات اطفای حریق در مراتع اسالم

رییس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم از مهار آتش در ارتفاعات بالادست و حاشیه جاده این شهر خبر داد و گفت: آتش‌نشانان این واحد در پی وزش باد گرم در سه روز گذشته به ۵۰ عملیات اطفای حریق علفزارها، مراتع و جنگل ها در ارتفاعات اسالم اعزام شدند.

شهرام جمالی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل شدت وزش باد گرم و وقوع آتش‌سوزی در سه روز گذشته به ویژه پنج شنبه شب هفت آتش‌نشان و امدادگران واحد آتش‌نشانی اسالم از یک ایستگاه این شهر به ۵۰ عملیات اعزام شدند.

وی ادامه داد: به دلیل شدت آتش‌سوزی‌های گسترده و عملیات سخت و نفس‌گیر اطفای حریق با تمهیدات فرماندار شهرستان تالش و مسئول امور روستایی استانداری گیلان ۱۹ آتش‌نشان به همراه ۱۱ خودرو اطفائیه ایستگاه هشتپر، بندر انزلی، کپورچال، لیسار، حویق، چوبر و بندر آستارا و شرکت شفارود برای کمک به آتش‌نشانان اسالم به محل حادثه اعزام شدند.

رییس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم افزود: در عملیات‌های اطفای حریق نیروهای مردمی، قرقبانی و بسیج نیز با استفاده از لوازم، ابزارآلات و آب پاش دستی به کمک آتش‌نشان آمدند.

جمالی‌پور عنوان کرد: ۲۸ مورد از آتش‌سوزی‌ها مربوط به باغات و درختان مناطق کوهستانی و ییلاقی بالادست روستاهای نارنج دول، کله سرا و پیر هرات و دو مورد روستاهای پایین دست سیاه چال، رستم محله از توابع بخش اسالم در شهرستان تالش و مابقی علفزارهای خشک حاشیه جاده در شهر اسالم بود.

جمالی‌پور خاطرنشان کرد: به دلیل شدت آتش‌سوزی روستای کریم سرا و دیگه سرا در محاصره آتش قرار گرفته بودند که با تلاش بی‌وقفه آتش نشانان بعداز گذشت یک ساعت و ۳۰ دقیقه از سرایت آتش به منازل مسکونی روستا جلوگیری شد.

وی علت اصلی این آتش‌سوزی‌ها را وزش شدید باد گرم و عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: در این حوادث به کسی آسیبی نرسید، اما متاسفانه چندین هکتار از گونه‌های ارزشمند جنگل‌های هیرکانی نزدیک به روستاهای بالادست دست نارنج دول، کله سرا و پیر هرات در آتش سوخت.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اسالم با هفت نیروی انسانی، سه خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امداد و تانکر آب رسان فعالیت می‌کند و پنج نیروی آموزش دیده دارد که در مواقع بحرانی به نیروهای اصلی کمک می‌کنند.

کد خبر 409520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.