موسیقی و هنر همواره به مسائل اجتماعی توجه دارد

سید عباس صالحی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ـ به سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر پیام داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر، در متن پیام سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین آمده است:

«موسیقی جریان جاری در فرهنگ و هنر است و در سرزمین ما از گذشته تا امروز، در پیوند با زندگی و ذائقه فردی و اجتماعی، حرکت کرده است. آثار و رویدادهای حوزه موسیقی، فرصت و امکانی است تا استعداد، خلاقیت و دستاوردهای موسیقایی در کنار ضرورت ها و نیازهای دیده شود.

جشنواره موسیقی فجر، هم‌نشینی گونه‌های متنوع موسیقی سرزمین ایران با حضور استادان موسیقی و جوانان توانا و خلاق است و هموطنان و علاقه‌مندان این هنر بر اساس تجربه‌های زیستی خود از آن دریافت و سهمی دارند.

سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر با نگاه جامع به گرایش‌ها و گونه‌های فعال موسیقی منتخبی از داشته‌های فراوان موسیقی کشور را فراهم می‌آورد که در تعامل و گفت و گو با جامعه بالنده و پایدار است.

بخش قابل توجهی از موسیقی ما باکلام، شعر و ترانه همراه است و انتخاب شعر و ترانه ها با توجه به اصول حرفه‌ای ترانه‌سرایی، زبان فارسی و مضامین می‌تواند تأمل و دقت بیشتری را به عنصر شعر و ترانه در جریان موسیقی کشور معطوف کند.

موسیقی و هنر همواره به مسایل و مصایب اجتماعی و انسانی توجه داشته و دارد. از این رو نگاه ویژه جشنواره موسیقی فجر به استان عزیز و سیل‌زده سیستان و بلوچستان و نیز گرامیداشت یاد و خاطره هموطنان جان باخته در سانحه سقوط هواپیمای مسافربری نمونه‌ای از این دغدغه و همدلی هنرمندان با مردم است.

مشارکت همدلانه هنرمندان موسیقی با سی و پنجمین جشنواره موسیقی فجر و تلاش همکاران معاونت امور هنری و ستاد جشنواره را در برگزاری این رویداد ارج می‌نهم و برای فرهنگ و هنر و موسیقی ایران اسلامی روزهای درخشان‌تری آرزومندم.»

گفتنی است که جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن ماه آغاز می‌شود.

کد خبر 409507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.