درآمد یوتیوب برای اولین بار فاش شد

گوگل برای اولین‌بار اقدام به انتشار گزارش مالی یوتیوب کرد که رشد ۳۶ درصدی این کسب‌وکار را طی یک سال اخیر نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعبه‌گشایی پاوربانک ۵۰ هزار میلی‌آمپر ساعت اوریکو، واگذاری تأمین برق تجهیزات ICT شبکه ارتباطات زیرساخت به دانشگاه شریف، پیوستن وان‌پلاس به WPC، فاش کردن درآمد یوتیوب را در بسته تکنولوژی این هفته ایمنا بخوانید.

جعبه‌گشایی پاوربانک ۵۰ هزار میلی‌آمپر ساعت اوریکو

پاوربانک U۵۰۲۰ اوریکو، به لطف بسته باتری حجیم خود توانایی و قابلیت‌های زیادی به‌همراه دارد که می‌تواند نیازهای طیف وسیعی از کاربران را تأمین کند. اوریکو یکی از برندهای چینی مطرح حوزه تجهیزات جانبی کامپیوتر و موبایل است که کار خود را از سال ۲۰۰۹ آغاز کرد. این شرکت در سال ۲۰۱۷ پارک صنعتی اختصاصی خود را در کشور چین راه‌اندازی کرد تا روند توسعه و تولید محصولاتی باکیفیت را سرعت بخشد.

تنوع محصولات اوریکو به بیش از ۸۰۰ مدل می‌رسد و این شرکت طیف گسترده‌ای از تجهیزات جانبی شامل انواع کابل، باکس هارد، حافظه‌های SSD، ذخیره‌سازهای تحت شبکه، ایستگاه‌های شارژ، محصولات خانه هوشمند، هدفون، اسپیکر، پاوربانک و هاب‌های خانگی و تجاری را تولید و به بازار عرضه می‌کند. اوریکو در حال حاضر با برندهای هواوی، لنوو، میزو، فیلیپس و وسترن دیجیتال همکاری کرده و محصولات خود را در کشورهایی مانند ایالات متحده، اسپانیا، انگلستان و فرانسه نیز عرضه می‌کند.

پاور بانک U۵۰۲۰ اوریکو یکی از جذاب‌ترین محصولات این برند چینی است که کاربردهای گسترده‌ای دارد. به لطف ظرفیت بالای بسته‌های باتری U۵۰۲۰، قادر به شارژ متعدد دستگاه‌های مختلفی خواهید بود، اما نکته جذاب این دستگاه، خروجی برق ۲۲۰ ولت آن است تا در شرایط اضطراری قادر به روشن کردن محصولاتی مانند تلویزیون، لب‌تاپ کامپیوتر و سایر محصولات باشید. چهار پورت USB برای شارژ گوشی‌های هوشمند، تبلت و سایر پاوربانک‌ها با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع، خروجی‌های ۱۲ و ۱۹ ولت با مبدل‌های مختلف و مخصوص طیف گسترده‌ای از لپ‌تاپ‌ها در کنار خروجی ۲۲۰ ولت، پاوربانک U۵۰۲۰ اوریکو را در نوع خود کم‌نظیر می‌کند.

تأمین برق تجهیزات ICT شبکه ارتباطات زیرساخت

دانشگاه شریف پایداری و تداوم سرویس سیستم‌های برق تجهیزات ICT با ضریب اطمینان بالا در شبکه ارتباطات زیرساخت را به‌عنوان پروژه پژوهشی‌کاربردی تأمین می‌کند. نخستین جلسه همکاری‌های مشترک پروژه پژوهشی کاربردی دانشگاه شریف و شرکت ارتباطات زیرساخت، ۱۶ بهمن با عنوان "پایداری و تداوم سرویس سیستم‌های تأمین و توزیع برق و مراکز مخابراتی"، برگزار شد. محمود فتوحی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف، پژوهشگران دانشگاه در نقش مشاوران اجرای پروژه و مدیران معاونت فنی شرکت ارتباطات زیرساخت در این جلسه شرکت داشتند.

در ابتدای جلسه، فتوحی ساختار پروژه و روند انجام فعالیت‌های مربوط به آن را توضیح داد و تصریح کرد: پنج فاز مختلف عملیاتی برای این پروژه تعریف و طراحی شده که بستر عملیاتی آن براساس اهداف این پنج فاز شامل شناخت اهداف، اولویت‌ها، ساختارها و نیازمندی شرکت ارتباطات زیرساخت در حوزه تأمین و توزیع برق، ارائه استراتژی جامع تعمیرات و نگه‌داری قابلیت اطمینان محور با هدف حفظ سطح دسترس‌پذیری در طول زمان و بهبود قابلیت نگه‌داری کلی زیرساخت تأمین انرژی الکتریکی و ارائه استراتژی جامع تعمیرات و نگه‌داری قابلیت اطمینان محور با هدف حفظ سطح دسترس‌پذیری در طول زمان و بهبود قابلیت نگه‌داری زیرساخت تأمین انرژی الکتریکی است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف دیگر اهداف پروژه را ارزیابی تاب‌آوری زیرساخت تأمین انرژی الکتریکی در مواجهه با حوادث غیرمترقبه، به منظور تضمین پایداری و تداوم سرویس و همچنین تدوین رویه‌ها، خطوط راهنما و دستورالعمل‌ها برای ارزیابی مستمر عملکرد و بهبود تداوم سرویس دانست. تأمین برق تجهیزات ICT با ضریب اطمینان بالا، حفظ ارتباطات با دسترس‌پذیری بالا و بهبود تاب‌آوری سیستم‌های تأمین و توزیع برق در شبکه زیرساخت ارتباطی کشور ازجمله دلایل اجرای این پروژه به‌عنوان پروژه پژوهشی‌کاربردی است.

وان‌پلاس به WPC پیوست

وان‌پلاس با پیوستن به WPC(کنسرسیوم انرژی بی‌سیم)، یک گام به پشتیبانی از شارژ بی‌سیم در پرچم‌دار بعدی خود نزدیک شد. تاکنون گوشی‌های وان‌پلاس همگی با قابلیت شارژ سریع سیمی به بازار عرضه شده‌اند، اما هیچ‌کدام از شارژر بی‌سیم پشتیبانی نمی‌کنند و شارژ بی‌سیم یکی از قابلیت‌های جذابی است که فعلاً وان‌پلاس علاقه‌ای برای عرضه آن نشان نداده است، درحالی که گوگل، سامسونگ، اپل، ال‌جی و بسیاری از تولیدکنندگان دیگر، سال‌ها است که از این تکنولوژی استفاده می‌کنند.

پیت‌لاو، مدیرعامل وان‌پلاس اوایل سال جاری اظهار کرد: شارژرهای بی‌سیم ۱۰ وات بسیار کند بوده و درمقایسه با شارژرهای سریع OnePlus War Charge ارزش استفاده را ندارند. البته هم‌اکنون شایعه‌هایی از منابع مختلف شنیده می‌شود که وان‌پلاس قصد دارد در مدل‌های بعدی خود از شارژ بی‌سیم استفاده کند. حال با پیوستن وان‌پلاس به WPC ، درستی شایعه‌ها قوت گرفته و انتظار می‌رود این شرکت گوشی پرچم‌دار بعدی خود، یعنی وان‌پلاس ۸ پرو را با شارژ بی‌سیم عرضه کند.

پیوستن وان‌پلاس به WPC لزوماً به‌معنای استفاده از این تکنولوژی در محصولات آتی این شرکت نیست و ممکن است وان‌پلاس به‌جای استفاده از هدفون‌های بی‌سیم در گوشی‌های خود، این فناوری را در محصولات بی‌سیم دیگری نظیر ساعت‌های هوشمند به‌کار گیرد. افزون‌براین، شایعه‌ها می‌گویند گوشی وان‌پلاس ۸ از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و سال گذشته توسعه فناوری شارژ بی‌سیم شتاب بیشتری پیدا کرد و متناسب با آن پیشرفت زیادی دیده شد. حال اگر صحبت‌های مدیرعامل وان‌پلاس و پیشرفت شارژرهای بی‌سیم را کنار هم قرار دهیم، انتظار می‌رود به زودی معرفی فناوری قدرتمند وان‌پلاس را شاهد باشیم.

گوگل برای اولین بار درآمد یوتیوب را فاش کرد

گوگل برای اولین‌بار اقدام به انتشار گزارش مالی یوتیوب کرد که رشد ۳۶ درصدی این کسب‌وکار را طی یک سال اخیر نشان می‌دهد. گوگل امروز گزارش مالی سه‌ماهه چهارم مجموعه آلفابت را منتشر کرد؛ این اولین گزارش مالی منتشرشده در دوران مدیریت ساندرا پیچای است. سال گذشته بنیان گذاران گوگل، لری پیج و سرگی برین با کنار کشیدن خود از مدیریت، ساندار پیچای را (که پیش از آن مدیرعامل گوگل بود) به‌عنوان سکان‌دار اصلی مجموعه آلفابت منصوب کردند.

یوتیوب به تنهایی ۱۰ درصد از درآمد گوگل را تشکیل می‌دهد و از زمانی‌که گوگل در سال ۲۰۰۶ با پرداخت ۶۵.۱ میلیارد دلار اقدام به خریداری یوتویوب کرد، نزدیک به ۱۵ سال می‌گذرد. در این مدت درآمد یوتیوب از تبلیغات به قدری زیاد بوده که می‌توان آن‌را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین منابع مالی گوگل در نظر گرفت. در سالی که گذشت درآمد این وب‌سایت به ۱۵ میلیارد دلار رسید که به‌تنهایی ۱۰ درصد از کل درآمد گوگل را تشکیل می‌دهد و به عبارت دیگر، کسب‌وکار تبلیغاتی یوتیوب را می‌توان معادل یک‌پنجم کسب‌وکار تبلیغات فیسبوک، یا ۶ برابر بزرگتر از توییچ آمازون قلمداد کرد.

گوگل در ادامه گزارش می‌دهد که بیش از ۲۰ میلیون کاربر از خدمات یوتیوب به‌صورت پرمیوم (بدون تبلیغات) استفاده می‌کنند. همچنین سرویس تلویزیون پولی آن نیز دارای دو میلیون مشترک است؛ درآمد حاصل از این سرویس‌ها در فصل چهارم مالی ۲۰۱۹ به ۳.۵ میلیارد دلار رسید. شرکت آلفابت می‌گوید این درآمد شامل بخش‌های دیگری همچون تولید گوشی پیکسل و اسپیکرهای هوشمند گوگل هوم نیز می‌شود که این امر بررسی دقیق وضعیت سودآوری هر کدام از این بخش‌ها را به‌صورت جداگانه دشوار می‌کند.

در مجموع درآمد آلفابت در این فصل مالی به ۴۶ میلیارد دلار رسید، که بیانگر رشد ۱۷ درصدی نسبت به فصل مشابه در سال ۲۰۱۸ است؛ از این مبلغ می‌توان ۷.۱۰ میلیارد دلار را به‌عنوان سود شرکت تلقی کرد. طبق روال همیشگی، موتور جستجوی گوگل با کسب ۲.۲۷ میلیارد دلار، همچنان به‌عنوان مهم‌ترین منبع درآمد مجموعه آلفابت محسوب می‌شود. اعداد و ارقام ذکر شده بیانگر این است که گوگل از لحاظ میزان سود فراتر از انتظارات کارشناسان وال‌استریت عمل کرده است، در حالی که درآمد شرکت، پایین‌تر از برآوردهای پیشین بوده است.

کد خبر 409500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.