۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶
قطع یکصد اصله درخت در شاهدیه

شهردار شاهدیه یزد گفت: پس از اطلاع از قطع شبانه تعدادی از درختان خیابان شاهد این شهر، پس از حضور در محل از طریق قضایی پیگیر موضوع شدیم.

به گزارش ایمنا، سیدعلی میرنژاد با ابراز تاسف از این اقدام اظهار کرد: پس از حضور در محل موضوع به پاسگاه انتظامی اطلاع داده شد و ماموران در محل حضور یافتند.

وی با بیان اینکه باعث تاسف است فرد یا افرادی بی‌محابا به قطع درختان اقدام کنند، گفت: از طریق نماینده شهرداری شکایتی تسلیم پاسگاه شد و با جدیت پیگیر مساله هستیم.

شهردار شاهدیه اضافه کرد: دادستان عمومی و انقلاب یزد هم پیگیر موضوع است و دستور بررسی را به مراجع ذی‌ربط صادر کرده است.

میرنژاد افزود: از طریق ماموران سرنخ‌هایی به دست آمده و در حال شناسایی افراد مظنون هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط منطقه حفظ حتی یک درخت ارزش بسیاری دارد، چگونه امکان دارد شهرداری به خود اجازه دهد چنین اقدامی را انجام دهد؟ طرح تعریض خیابان اصلاً در دستور کار شهرداری نیست.

شهردار شاهدیه ادامه داد: قطع شبانه درختان جای سوال دارد که در سحرگاه با وجود خانه‌های زیاد در اطراف خیابان، صدای اره موتوری شنیده نشد و حتی یک نفر هم با شهرداری تماس نگرفت و از این بابت ناراحت هستم.

میرنژاد گفت: با توجه به پیگیری‌های قضایی به کارکنان شهرداری دستور داده شد، فعلاً از جابجایی درختان قطع شده خودداری کنند و بعد از تکمیل مراحل قانونی ریشه درختانی که امکان رویش مجدد دارد حفظ و به جای درختان بریده شده، نهال جدید کاشته شود.

وی گفت: طرح تعریض خیابان در دستور کار شهرداری نیست، اگر شهرداری تصمیم به تعریض خیابان داشت همه مراحل قانونی را طی می‌کرد و پس از اخذ مجوزهای قانونی اقدام می‌شد.

به گزارش ایمنا، سحرگاه روز جمعه، بیش از یکصد اصله درخت کاج و زیتون در خیابان شاهد شهر شاهدیه توسط فرد یا افراد ناشناس قطع شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 409481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.