۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۹
هر شهروند پاریسی یک باغبان!

مقامات رسمی فرانسوی به منظور ایجاد شهری سبز و پایدار از شهروندان پاریسی درخواست کردند در هر نقطه‌ای از شهر که مایلند به باغبانی بپردازند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شهردار پاریس به ساکنان شهر اجازه داده است در زمین‌های خالی این شهر به کاشت درختان و گیاهان سبز بپردازند تا به زودی پایتخت فرانسه را به یکی از سرسبزترین شهرهای جهان تبدیل کند.

این استراتژی بسیار ساده و پربازده خواهد بود و بدون شک افراد بسیاری را به سمت خود جذب خواهد کرد، چرا که مردم می‌توانند از این طریق علاوه بر تولید مواد خوراکی خود به کسب درآمد بپردازند. شهردار پاریس نیز با این اقدام، تا اواخر سال ۲۰۲۰ به هدف خود برای احداث چندین هکتار فضای سبز شهری دست خواهد یافت.

ساکنان شهر پاریس پس از مراجعه به ساختمان شهرداری و طی کردن مراحل قانونی می‌توانند مجوز استفاده از یک زمین شهری را برای مدت سه سال کسب کنند. در صورتی‌که این افراد موفق به کسب مجوز برای زمین شهری نشوند می‌توانند از پشت‌بام‌ها و دیوارهای خانه‌های خود برای احداث فضاهای سبز بهره ببرند.

داوطلبان باید موافقت‌نامه‌ای را با شهردار امضا کنند که بر اساس آن، افراد موظفند برای کاهش هر نوع آسیب به محیط زیست از آفت‌کش‌ها در مزارع خود بهره برند و روش‌های پایداری را برای باغبانی به‌کار گیرند. کاشت گیاهان دوستدار زنبورهای عسل از طرف شهردار به داوطلبان پیشنهاد داده می‌شود و این افراد می‌توانند از شهرداری درخواست اعطای دانه‌های گیاهی و خاک حاصلخیز نیز داشته باشند تا مزارعی بهتر و سبزتر اداره کنند.

شهردار پاریس در کنار این اقدام مفید، برنامه سبز دیگری را در سراسر شهر پیاده کرده است؛ در این برنامه قرار شده است تا پایان سال ۲۰۲۰، به میزان ۲۰ هزار درخت جدید در ۳۰ هکتار باغ عمومی کاشته شود و علاوه براین، از فضاهای خالی مدارس و پشت بام این مکان‌ها برای احداث باغ‌های سبز بهره گرفته شود.

تلاش شهردار پاریس برای ایجاد شهری سبز فرصت‌های زیادی را هم برای شهر و هم برای شهروندان به وجود آورده است؛ به زودی پایتخت فرانسه به شهری دوستدار محیط زیست تبدیل خواهد شد که با آلودگی هوا به طور قابل توجهی مبارزه خواهد شد، از طرفی نیز مردم از طریق فعالیت در باغ‌های سبز می‌توانند به کسب‌و کار و درآمدزایی بپردازند و به این ترتیب با یک راهکار بسیار ساده، هم شهر زیباتر می‌شود و هم شهروندان بیشترین بهره را از محیط زندگی خود می‌برند.

کد خبر 409479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.