انجام ۶۸ عملیات اطفای حریق در رشت

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت گفت: آتش‌نشانان این سازمان در پی وزش بادگرم در ۲۴ ساعت گذشته به ۶۸ عملیات اطفای حریق علفزارها در محدوده این شهر اعزام شدند.

بابک رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به دلیل وزش بادگرم و وقوع آتش‌سوزی در ۲۴ ساعت گذشته آتش‌نشانان و امدادگران سازمان آتش‌نشانی رشت از ۱۴ ایستگاه این شهر به محل حادثه‌ها اعزام و از سرایت آتش به اماکن مسکونی و تجاری جلوگیری کردند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانان این سازمان علاوه بر اطفای حریق در رشت جهت امدادرسانی و اطفای حریق به شهرهایی چون شفت، سیاهکل و مناطقی از نرگستان و امامزاده هاشم نیز اعزام شدند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی رشت افزود: شب گذشته شدت آتش‌سوزی علفزارها در دهکده گیل به حدی بود که موجب وحشت ساکنان شد که با حضور و تلاش بی‌وقفه ۲۳ آتش‌نشان و افسر ارشد آتش‌سوزی مهار و از سرایت آن به منازل مسکونی جلوگیری شد.

رمضانی علت اصلی این آتش‌سوزی‌ها را عوامل انسانی عنوان کرد و گفت: آتش‌سوزی علفزارها در سطح شهر علاوه بر آلودگی‌های محیط زیستی، موجب ایراد آسیب‌های تنفسی در شهروندان و کاهش دید رانندگان در جاده‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه آتش‌سوزی علفزارها در ۲۴ ساعت گذشته به دفعات اتفاق افتاد و عملیات سختی را برای آتش‌نشان رشت رقم زد، تصریح کرد: این نوع از عملیات‌ها در کنار استهلاک شدید خودروهای اطفایی، تجهیزات و ادوات آتش‌نشانی، موجب خستگی شدید آتش‌نشانان در دیگر عملیات‌های شبانه می‌شود.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت تاکید کرد: شهروندان و به ویژه حاشیه‌نشینان رشت هنگام وزش باد گرم از روشن کردن آتش در علفزارها به ویژه نزدیک اماکن مسکونی تجاری و دیواره‌های پوشیده از عایق "ایزوگام " جدا خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش‌سوزی مراتب را بلافاصله به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع دهند.

کد خبر 409474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.