اجرای پروژه‌های شهری برای افزایش زیست‌پذیری و رفاه مردم

شهردار اصفهان گفت: در بودجه سال ۹۹ شهرداری در کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی، ردیف‌های مختلفی برای پروژه‌ها در مقیاس‌های مختلف که به افزایش زیست‌پذیری شهر و رفاه مردم کمک می‌کند، توجه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز_شنبه ۱۹ بهمن ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «سلام اصفهان» ضمن گرامیداشت ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: روز سه شنبه هفته‌جاری با حضور همه مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن این روز را گرامی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه بودجه سال ۹۹ شهرداری اصفهان در کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر در حال بررسی و نهایی‌شدن است، افزود: در بودجه سال ۹۹ در کنار پروژه‌های بزرگ عمرانی، ردیف‌های مختلفی برای پروژه‌ها در مقیاس‌های مختلف که به افزایش زیست‌پذیری شهر و رفاه مردم کمک می‌کند، توجه شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: بودجه سال ۹۹ شش هزار میلیارد تومان است که بررسی و تصویب آن توسط شورا و تأمین اعتبار آن توسط شهرداری کاری سنگین است که امیدواریم با کار و تلاش مبتنی بر تدبیر همچون دو سال گذشته شاهد تحقق بودجه‌ها و تخصیص آن به پروژه‌های شاخص شهری، منطقه‌ای و سایر موارد موجود در ردیف‌های بودجه‌ای باشیم.

وی با اشاره به افتتاح پروژه ایستگاه پمپاژ و منبع ذخیره آب دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در منطقه ۱۱، گفت: روز گذشته در مراسمی با حضور استاندار اصفهان پروژه زیست‌محیطی ایستگاه پمپاژ و منبع ذخیره آب دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

نوروزی ادامه داد: به منظور استفاده از پساب‌ها برای تأمین آب مورد نیاز آبیاری فضای سبز تصفیه‌خانه‌ها احداث می‌شود که منبع ذخیره آب دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی نیز اقدام مهمی برای توسعه پایدار در سطح شهر اصفهان است و انجام این اقدامات به سمت استفاده از گونه‌های پایدار و مقاوم در فضاهای سبز شهر نیز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته تصفیه‌خانه پساب شمال اصفهان با مشارکت یک شرکت دانش‌بنیان به بهره‌برداری رسید، گفت: جهت اتصال این شبکه برای بهره‌برداری در سطح شهر و آبیاری فضای سبز، به پروژه‌های مکمل دیگری نیاز است که احداث پروژه ایستگاه پمپاژ و منبع ذخیره آب دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی با این هدف انجام شده و شهرداری را به سمت بهره‌برداری کمتر از منابع قبلی برای تأمین آب به ویژه منابع آب‌های زیرزمینی سوق می‌دهد.

شهردار اصفهان با اشاره به برنامه ملاقات مردمی خود با شهروندان در مناطق مختلف شهر، گفت: فردا یکشنبه _۲۰ بهمن ماه ۹۸_ در جمع شهروندان منطقه چهار حاضر خواهیم شد و امیدواریم این حضور بتواند اقدامی در مسیر رفع مشکلات مردم و تلاشی برای تأمین خواسته‌ها و نظرات آنها باشد.

وی افزود: روز گذشته در یک حادثه حریق توأم با انفجار در دستگرد اصفهان، نیروهای امدادی ایستگاه شماره ۱۱ آتش نشانی اصفهان به محل حادثه اعزام و امدادرسانی در شرایط بسیار سخت انجام شد.

نوروزی ادامه داد: در این حادثه یکی از آتش نشانان ایستگاه شماره ۱۱ به دلیل نبود حفاظ و نرده در راه پله ساختمان، وجود دود غلیظ و انفجار مجدد، از ارتفاع سقوط کرد و هم‌اکنون در بیمارستان بستری شده است که ضمن تقدیر از دلاوری‌های آتش‌نشانان، برای این آتش‌نشان مصدوم نیز آرزوی سلامتی و بهبودی داریم.

کد خبر 409470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.