سیل سیستان‌وبلوچستان تاثیری بر بازار شب عید ندارد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: آسیبی که در سیلاب اخیر به بخش کشاورزی استان سیستان و بلوچستان وارد شد، تأثیری بر روند عرضه محصولات کشاورزی در بازار شب عید نخواهد داشت.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به آسیب سیلاب به اراضی کشاورزی در استان سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: سیلاب مشکلاتی را برای کشاورزان در این استان ایجاد کرد و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی دقیق جزئیات خسارات وارد شده به اراضی کشاورزی در این استان هستند.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی مدیریت کشاورزی در کشور با نظرخواهی از کارشناسان اقتصادی و کشاورزی، برای بررسی کارشناسی آسیب‌های سیلاب اخیر به سیستان و بلوچستان برنامه‌ریزی دقیقی کرده و چندین طرح و برنامه نیز برای جبران خسارت وارد شده به اراضی کشاورزی و کشاورزان در این استان در نظر گرفته شده است.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه در استان سیستان و بلوچستان، خاطر نشان کرد: برای احیای قنوات آسیب دیده و بازسازی باغات و جایگزینی دام‌های تلف شده در سیل اخیر، برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش ایمنا، میرحمزه قادری، نماینده استان سیستان و بلوچستان در شورای عالی استان‌ها نیز چندی پیش با اشاره به آسیب صد درصدی به بخش کشاورزی در سیل اخیر سیستان و بلوچستان به خبرنگاران گفته بود: "وضعیت در بیشتر مکان‌ها و روستاها به حالت عادی برگشته و آب از سطح زمین فروکش کرده و از مسیرهای منتهی به رودخانه در حال حرکت است و تنها مشکل در حوزه راه‌های ارتباطی به روستاهای اطراف رودخانه است که از ابتدا مسیر عبوری اصلی نداشتند.

وی افزود: در روزهای ابتدایی سیل مهمترین اقدام‌ها در حوزه ارسال خوراک به مردم سیل زده سیستان و بلوچستان بود، اما در حال حاضر باید اعلام کنم که زیر ساخت‌های روستاهای سیستان و بلوچستان در سیل اخیر از بین رفته است. یکی از موهبت‌های الهی به مردم سیستان و بلوچستان خاک حاصلخیز این استان برای کشاورزی بود که با سیل اخیر این سیل، شسته شد و حفره‌هایی با عمق ۲۰ متر ایجاد شده است. در حوزه کشاورزی و بخش کشت دیم و باغی میزان خسارت در برخی نقاط به میزان ۱۰۰ درصد گزارش شده است. "

کد خبر 409447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.