آتش‌سوزی‌های جنگل‌های گیلان سطحی است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تمامی کانون های آتش سوزی عرصه منابع طبیعی در استان خاموش شده است، گفت: از دیروز تا کنون ۲۲ مورد آتش سوزی در تعدادی از شهرستان های استان روی داد که سطحی بوده است.

به گزارش ایمنا، رضا اسلامی گفت: با وجود شدت وزش باد گرم در استان با تلاشهای انجام شده دست اندرکاران همه کانون های آتش خاموش شده و فقط آتش درعرصه منابع طبیعی روستای خرارود شهرستان سیاهکل شعله ور اما تحت کنترل است و نیروهای عملیاتی همچنان در آن منطقه حضور دارند.

وی مساحت عرصه های منابع طبیعی دچار آتش سوزی را در استان ۳۵.۵ هکتار عنوان و بیان کرد: این آتش سوزی ها در شهرستان های رودبار دو مورد، آستارا سه مورد، تالش چهار مورد، رشت یک مورد، فومن سه مورد، شفت سه منطقه، رضوانشهر یک مورد و ماسال نیز یک مورد در مجموع در وسعت ۳۵.۵ هکتار از عرصه منابع طبیعی استان روی داد.

وی به حضور علی اوسط اکبری مقدم معاون عمرانی استاندار گیلان در جریان بروز آتش سوزی ها در عرصه های منابع طبیعی تصریح کرد: شب گذشته با معاون عمرانی استاندار همراه شدیم و به صورت مستقیم وی بر روند مدیریت عملیات اطفای حریق و بررسی کمبودها و امکانات نظارت داشت و دستورات لازم و هماهنگی ها برای خاموش کردن هرچه سریعتر این آتش سوزی ها صادر شد.

اسلامی در ادامه به خسارت های دیگر ناشی از وزش باد گرم در استان اشاره و بیان کرد: به غیر از این آتش سوزی ها و خسارت هایی که براثر باد شدید گرم در صومعه سرا طی چندین روز قبل گزارش شده، خسارت خاصی تا کنون در استان اعلام نگردیده است.

سرپرست اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان نیز صبح امروز به خبرنگار ایرنا گفت: از شب گذشته تا ۹ صبح امروز؛ وزش باد شدید در رودبار به ۵۸ کیلومتر بر ساعت، آستانه ۵۴ کیلومتر بر ساعت، آستارا ۵۰ و رشت ۴۷ کیلومتر بر ساعت رسیده است.

تا فردا (روز شنبه) شاهد ورزش باد گرم (گاهی شدید / خیلی شدید) در استان خواهیم بود.

گیلان دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

منبع: ایرنا

کد خبر 409405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.