معرفی برگزیدگان نمایشگاه «محیط پاک با سبزقامتان نارنجی‌پوش» کرمانشاه

مراسم اختتامیه نمایشگاه گروهی کاریکاتور« محیط پاک با سبز قامتان نارنجی پوش » با معرفی برگزیدگان آثار به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در مراسم اختتامیه نمایشگاه گروهی کاریکاتور «محیط پاک با سبز قامتان نارنجی پوش» با حضور شمشیر بیگی، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری و افشین آزادی، رئیس حوزه هنری کرمانشاه و جمعی از هنرمندان کارتونیست و خالقان آثار نمایشگاه، از پاکبانان و کارتونیست های برگزیده تقدیر شد.

فخرالدین دوست محمد، مسئول خانه کاریکاتور کرمانشاه اظهار کرد: این نمایشگاه و سایر نمایشگاه قبلی خانه کاریکاتور که با عناوینی از جمله احترام به سالمندان، احترام به قانون، صنایع دستی، احتکار و اختلاس با هدف بسترسازی مناسب برای ساماندهی به معضلات و مشکلاتی است که امروز در جامعه ما به شدت آسیب زده است.

وی افزود: نمایشگاه گروهی کاریکاتور «محیط پاک با سبز قامتان نارنجی پوش» نیز که حاصل زحمت دوستان خانه کاریکاتور کرمانشاه می باشد با هدف دیده شدن تلاش ها و زحمات شبانه روزی نیروی پاکبان و بها دادن به لباس آن‌ها است.

دوست محمد خاطرنشان کرد: همانطوری که یک دکتر یا مهندس و … به شغل و لباس خود افتخار می‌کند، پاکبان ها هم با غرور به خود و شغلشان افتخار کنند.

در ادامه شمشیر بیگی، معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ضمن قدردانی از همکاری و تعاملات پیوسته و همیشگی حوزه هنری، اظهار کرد: سیستم اداری و هنرمندان وابسته به حوزه هنری دائماً و تمام قد در کنار ما و دلسوز فرهنگ شهر بودند.

وی افزود: هر هفته یا ماهانه چند برنامه مشترک با حوزه هنری در راستای فرهنگ سازی در شهر برگزار می‌شود و هم اکنون نیز بحث دیوار نگاره های شهر را با همکاری حوزه هنری در دست انجام داریم و از تمامی هنرمندان تجسمی دعوت می‌کنم در فراخوان دیوار نگاره های شهری شرکت کنند.

معاون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خطاب به هنرمندان گفت: شهر ما و دیوار های آن نیازمند نگاه زیبا شما است. شما میتوانید با نگاه درست تر و زیباتر با مردم و مهمانان این شهر صحبت کنید. پنج اثری که در این نمایشگاه برگزیده می شود به شکل دیوار نگاره در منطقه یک کار می شود.

در ادامه افشین آزادی، رئیس حوزه هنری کرمانشاه ضمن تشکر و قدردانی از برگزاری چنین نمایشگاهی و تاثیر گذاری آن، اظهار کرد: در فضای هنری دنیا و همچنین کشور ما که بحث هنر برای هنر مطرح می شود و هنری که منقطع از دنیای پیرامون است، انسان‌های بزرگ یا هنرمندان بزرگی پیدا می شوند که نسبت به دنیای اطرافشان احساس دِین و رسالت می کنند و بی تفاوت نیستند.

وی افزود: یکی از اتفاق های مهمی که در حال افتادن است، زحماتی است که شهرداری ها می‌کشند. پاکیزه نگه داشتن محیط شهر، حاصل زحمت گروه هایی است که گاهاً ما زحمات آن‌ها را نمی بینیم. نمونه این جمعیت، افرادی هستند که امروز افتخار می کنیم میزبان آن‌ها یا شاید مهمان آن‌ها هستیم.

آزادی تصریح کرد: اتفاقی که می افتد حاصل ارتباط هنرمند و محیط پیرامون است، تابلوهای زیبایی می باشد که خودم هر تابلوی را چند بار نگاه کردم و هر بار برای بنده تازگی داشته است. بارها به دوستان کارتونیست پیشنهاد داده ام که میشود از ظرفیت اتوبوس های داخل شهر برای کشیدن همین آثار هم بهره برد چون جامعه اماری زیادی به لحاظ کمی این آثاری که محدود به گالری ها شده را رصد نمی کنند. همدلی و شادی مردم مهم است اینکه تعداد این کارها چقدر باشه مهم نیست.

رئیس حوزه هنری کرمانشاه اضافه کرد: بنده به نمایندگی از جامعه هنری و کسانی که دلشان برای این شکور و انقلاب می سوزد، دست تک تک این عزیزان را می بوسم.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم از ۱۶ نفر از نیروهای پاکبان با اهدای لوح سپاس و هدیه نقدی، شاخه گل و بسته فرهنگی (پکیج فیلم) قدردانی شد؛ همچنین از محمد رسول گودینی، برهان ولدبیگی، مهتاب پایمرد، صبا محمودی و لیلا رمضانی هنرمندان برگزیده نمایشگاه قدردانی شد.

کد خبر 409394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.