بهره‌برداری از پروژه‌های منطقه ۱۱/ رفع مشکل کم‌آبی منطقه

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان گفت: با بهره‌برداری پروژه ایستگاه پمپاژ و منبع ذخیره آب دارای ظرفیت دو هزار و ۵۰۰ مترمکعب، در سال آینده شهرداری منطقه ۱۱ دغدغه کم آبی یا بی‌آبی نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید اشرفی ظهر امروز_جمعه ۱۸ بهمن ماه ۹۸_ در مراسم بهره‌برداری از پروژه ایستگاه پمپاژ و منبع ذخیره آب دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی و ورزشگاه روباز توانا اظهار کرد: فضای سبز و درختان شهر در حفظ سلامتی و تامین رفاه انسان‌ها نقش بسیار مهمی دارند و وضعیت نامطلوب شهری فاکتور مهمی است که ساکنان آن را در خطر فزاینده ابتلا به افسردگی و استرس قرار می‌دهد.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان ادامه داد: ایجاد فضاهای سبز شهری روشی بسیار کم هزینه در ارتقای وضعیت شهرها و بهتر شدن سلامت ساکنان آنها است.

وی با بیان اینکه زندگی کردن در مجاورت فضای سبز شهری می‌تواند به طور چشمگیری احساس افسردگی را کاهش دهد و وضعیت سلامت جسمی و روانی ساکنان شهر را بهبود بخشد، تصریح کرد: سبک طراحی فضای سبز نیز مقوله بسیار مهمی است که شهرداری اصفهان به طور شایسته ای مورد واکاوی قرار داده تا انتخاب گونه‌های گیاهی برای کاشت به سمت نوع پایدار سوق داده شود.

اشرفی گفت: در حال حاضر نگرش‌ها تغییر پیدا کرده و روی اجزای فضای سبز، گونه‌های نو و نه الزاماً بومی کار شده است، البته باید به این مقوله توجه داشته‌ایم که نفی فضای سبز به سبب بحران آب در کشور خطایی بزرگ است لذا استفاده از آب‌های خاکستری و پساب شهری برای آبیاری در دستور کار فضای سبز شهری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه امروز شاهد تکمیل بزرگترین منبع ذخیره آب فضای سبز شهری اصفهان و ایستگاه پمپاژ در منطقه ۱۱ شهرداری هستیم، گفت: یکی از ویژگی‌های این پروژه استفاده دو منظوره از فضای شهری است که منبع دو هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در زیر و مجموعه ورزشی استاندارد چند منظوره روی مخزن ایجاد شده است.

مدیر منطقه ۱۱ شهرداری اصفهان از انجام مناقصه احداث کلکتور و لوله گذاری خط این ایستگاه، خبر داد و اظهار کرد: بازدهی این پروژه به گونه‌ای است که شهرداری منطقه ۱۱ در سال آینده دغدغه کم آبی یا بی آبی را نخواهد داشت و از آب‌های زیرزمینی برای آبیاری کمتر استفاده خواهیم کرد.

کد خبر 409392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.