بهره‌برداری از مترو بهارستان تا سال ۱۴۰۰

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان گفت: پیش‌بینی می‌شود متروی بهارستان تا سال ۱۴۰۰ بر روی ریل ملی حرکت و رفاه شهری را برای سرعت در انتقال مسافران درون وبرون شهری فراهم کند.

محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: برای نخستین بار در کشور، محموله ریل ملی از نوع پرسرعت تولید مهندسان شرکت ذوب آهن اصفهان برای استفاده در مترو بهارستان تحویل پیمانکار شرکت عمران شد.

وی افزود: قرارداد تأمین ریل ملی ذوب‌آهن برای اجرای در طرح کلان قطار شهری بهارستان دو ماه پیش به میزان سه هزار تن و به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال منعقد شد و اکنون مرحله نخست آن شامل ۳۵۰ تن، طبق تعهد قرارداد تحویل پیمانکار شده تا برای نخستین بار ریل ملی ۱۸ متری ویژه مترو، در قطار شهری بهارستان به کارگرفته شود.

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان با بیان اینکه قطار شهری بهارستان ادامه خط یک متروی کلانشهر اصفهان است که عملیات احداث آن در اسفند سال ۹۰ آغاز شد، تصریح کرد: زیرسازی این طرح با ۱۴.۱ کیلومتر در دو قطعه الف و ب شامل سه ایستگاه سپاهان شهر، راه‌آهن و بهارستان در دست اجراست که قطعه الف با ۴.۷ کیلومتر مسیر ایستگاه صفه تا راه آهن و قطعه ب با ۹.۴ کیلومتر ایستگاه راه‌آهن را به شهر جدید بهارستان متصل می‌کند.

احمدی ادامه داد: ۴.۷ کیلومتراز ایستگاه صفه تا راه‌آهن در قطعه «الف» به صورت زیرگذر و گالری و ۵.۴ کیلومتر از ۹.۴ کیلومتر قطعه «ب» از مسیر قلعه‌شور تا راه‌آهن به صورت روگذر و بقیه به صورت زیرگذر و اجرای گالری احداث شده است.

وی با بیان اینکه این پروژه شامل زیرسازی، روسازی، احداث ایستگاه‌ها، تامین تاسیسات، تجهیزات و بهره‌برداری در مجموع ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: تاکنون دو کیلومتر از مسیر بهارستان تا قلعه شور با ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی ریل‌گذاری شده است.

مدیر عامل شرکت عمران بهارستان افزود: در مجموع پیشرفت فیزیکی عملیات زیرسازی و ابنیه فنی (احداث گالری) قطار شهری بهارستان به ۷۵ درصد رسیده است.

احمدی با بیان اینکه متروی بهارستان با در اختیار قرار دادن هشت رام قطار امکان جابجایی شهروندان بهارستانی را به اصفهان و بالعکس را فراهم می‌کند، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود متروی بهارستان تا سال ۱۴۰۰ بر روی ریل ملی حرکت و رفاه شهری را برای سرعت در انتقال مسافران درون وبرون شهری فراهم کند.

مدیرعامل شرکت عمران بهارستان تصریح کرد: ۱۴۰ نیروی متخصص با اتکا به توان داخلی در اجرای متروی بهارستان بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا با سرعت بخشیدن به روند اجرای این طرح بتوانند سال ۱۴۰۰ قطار شهری بهارستان را به حرکت درآوردند.

احمدی تاکید کرد: تکمیل مترو بهارستان نقش مهمی در ارتقای جایگاه سکونتی و جذب سرمایه‌گذار در این شهر جدید دارد.

وی یادآور شد: در کشور ۱۲۴ کیلومتر مترو از شهرهای جدید به سمت شهرهای مادر در حال اجراست که بهارستان دومین شهر فعال در این زمینه است.

کد خبر 409372

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.