بهره‌برداری از ۴ دستگاه ماشین پسماند در شهرداری اهواز

آیین بهره برداری از چهار دستگاه ماشین‌آلات پسماندهای عفونی بیمارستان‌ها، مطب‌ها و کلینیک‌های سطح شهر اهواز با حضور مسئولان شهرداری این کلانشهر برگزار شد.

به گزارش ایمنا، موسی شاعری شهردار اهواز اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز در راستای جمع‌آوری بهداشتی و مهندسی پسماندهای عفونی بیمارستانی اقدام به جذب سرمایه‌گذار با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال کرد و از تاریخ ۲۵ اسفند ۹۷ در این راستا شروع به کار کرد.

وی افزود: براساس این قرارداد پیمانکار متعهد شد تعداد چهار دستگاه ماشین آلات مخصوص جمع آوری زباله‌های عفونی با مشخصات فنی شامل نصب مخزن زباله به حجم شش مترمکعب و کف و دیواره با ورق دو میلیمتر را تهیه کند.

شهردار اهواز با بیان اینکه این ماشین‌آلات یک دستگاه بیل تخلیه و دو مخزن شیرابه دارند، گفت: عملکرد دستگاه توسط سیستم هیدرولیکی دستی بوده و مجهز به سیستم ایمنی است.

شاعری افزود: تعداد مراکز درمانی جمع آوری پسماندهای عفونی در سال ۹۷ تقریباً ۱۶۰ مرکز بوده و در سال ۹۸ این تعداد به بیش از ۶۵۰ مرکز و ۱۹ بیمارستان افزایش یافت.

وی مدیریت پسماند را از مشکلات همیشگی شهرداری عنوان کرد و گفت: در شهرها و کلانشهرها با توجه به حجم بالای جمعیت و تعدد مراکز درمانی، زباله های عفونی باید به یک شکل بهداشتی از محل زندگی مردم خارج شود.

شهردار اهواز افزود: سال‌ها در شهر اهواز با این مشکل مواجه بودیم و شورای شهر نیز بارها به این موضوع تاکید داشت که خوشبختانه چهار دستگاه به این موضوع اختصاص داده شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 409359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.