۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
مرد تهرانی در قفس سوخت

مرگ دردناک کارگر جوان در منطقه لاکچری تهران، جشن ازدواج بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان، مرگ تلخ سرباز وطن در منصور آباد و شناسایی خونسردترین قاچاقچی ایران، عناوین مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته است که در بسته خبری پنج شنبه_۱۷بهمن‌ماه_ می خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آتش سوزی یک خانه مسکونی در تهران منجر به مصدومیت مرد میانسال شد.

ساعت ۰۷:۳۰ دقیقه صبح روز گذشته در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ و اطلاع رسانی آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی ۳ طبقه واقع در فلکه سوم دولت آباد، خیابان حبیبی، ستاد فرماندهی سازمان آتش نشانی تهران بی درنگ آتش نشانان ایستگاههای ۱۴ و ۷۹ به همراه یک دستگاه خودرو نردبان آتش نشانی را به محل حادثه روانه کرد.

سعید نوری خصال فرمانده آتش نشانان اعزامی در خصوص چگونگی بروز این حادثه گفت: در پشت بام یک ساختمان مسکونی به علت نامعلومی یک اتاقک کوچک که مقداری لوازم خانه مستهلک در آن قرار داشت، در کنار قفسه کبوترها دچار آتش سوزی شد.

وی افزود: مالک منزل مسکونی با مشاهده آتش سوزی که از درون این اتاقک بیرون می‌زد، اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کرد که تلاش او نتیجه‌ای نداد و خود نیز دچار آسیب دیدگی شد.

این فرمانده آتش نشانی تصریح کرد: آتش نشانان به محض حضور در محل حادثه با رعایت موارد ایمنی و با استفاده از یک رشته لوله آبده به مقابله با این آتش سوزی پرداخته و شعله‌های آتش را مهار و کاملاً خاموش کردند.

نوری خصال ادامه داد: این مرد ۴۷ ساله که در این آتش سوزی از قسمت دست، صورت و قفسه سینه دچار سوختگی شده بود، پس از انتقال او به بیرون از منزل مسکونی توسط آتش نشانان، برای مداوا به مرکز درمانی منتقل شد.

مرگ دردناک کارگر جوان در منطقه لاکچری تهران

کارگر جوان بر اثر سقوط دو طبقه‌ای بالابر، جان خود را از دست داد.

روز گذشته حادثه سقوط بالابر در یک ساختمان در حال احداث در خیابان فرمانیه، خیابان آبکویه پنجم به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که به سرعت گروه امداد و نجات چهار مستقر در ایستگاه ۶ آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

جعفر باقرزاده؛ فرمانده آتش‌نشانان اعزامی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: در یک ساختمان مسکونی در حال احداث یک دستگاه بالابر حمل بار در هنگام کار، ناگهان به علت پاره شدن سیم بکسل از طبقه منفی یک به طبقه منفی سه سقوط کرد که بر اثر آن کارگر ۳۵ ساله افغانستانی دچار آسیب شدید و خونریزی شد.

وی افزود: آتش‌نشانان به محض رسیدن به محل حادثه جریان برق را قطع کرده و با استفاده از تجهیزات مخصوص این کارگر مصدوم را با تلاش بسیار به طبقه همکف منتقل کرده و تحویل عوامل اورژانس دادند.

این فرمانده آتش‌نشانی تصریح کرد: متأسفانه پس از انجام معاینات اولیه توسط عوامل اورژانس مرگ آنی، این شخص در همان لحظات اولیه بروز این حادثه، تأیید شد.

کودک ۹ ساله پسرعمویش را از خفگی نجات داد

پسر ۹ ساله آمریکایی با کمک یک تکنیک توانست جان پسرعمویش را که در آستانه خفگی قرار داشت نجات دهد. در این حادثه که هفته پیش رخ داد " تیموتی پِراتِر"، با استفاده از تکنیک " Heimlich " یا مانور هایملیک توانست ناجی جان پسرعمویش شود.

جشن ازدواج بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان

اقدام تحسین برانگیز یک پزشک چینی برای حضور بر بالین بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان در روز جشن ازدواجش خبرساز شد.

پس از انتشار خبر شیوع ویروس کرونا در چین بلافاصله صدها ویدئو درباره نوع غذای مردمان این کشور در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. بسیاری در روزهای نخست با دیدن این ویدئوها دیدی منفی نسبت به مردمان این کشور پیدا کردند و همین موجب شد تا فداکاری و از خودگذشتگی آن‌ها در این روزهای سخت تحت شعاع همین قضاوت قرار گیرد.

این در حالی بود که این مردمان سخت کوش که با تلاش و کوشش، کشور خود را به یکی از بزرگترین قطب‌های اقتصادی جهان تبدیل کرده‌اند با شیوع کرونا اقداماتی تحسین برانگیز را از خود به نمایش گذاشتند. از مرد ناشناسی که با خرید صدها ماسک آن‌ها را به پلیس برای توزیع بین مردم نیازمند به ماسک تحویل داد، تا پزشک بازنشسته فداکاری که به خاطر بازگشت دوباره به خدمت مبتلا به این ویروس شد و جانش را از دست داد یا پرستارانی که به خاطر تمرکز روی کار خود در خدمت به هموطنانشان موهای سر خود را کوتاه کرده یا تراشیدند.

اما طی روزهای گذشته اقدام تحسین برانگیز یک پزشک چینی دیگر نیز به سوژه رسانه‌ها تبدیل شده است. این پزشک وطن پرست چینی که هویتش مشخص نشده برای حاضربودن بر سر بالین بیمارانش در بیمارستان مراسم ازدواجش را تنها در مدت ۱۰ دقیقه انجام داد. در این مراسم که در تاریخ ۳۰ ژانویه و با حضور پنج نفر برگزار شد این پزشک پس از پایان تشریفات ازدواج بلافاصله راهی بیمارستان شد تا به هموطنانش خدمت رسانی کند.

مرگ تلخ سرباز وطن در منصور آباد

رئیس پلیس راه جنوب استان فارس از فوت یک سرباز وظیفه شناس بر اثر بی‌احتیاطی راننده کامیون در محدوده شهرستان لارستان خبر داد.

سرهنگ حمدالله هوشمندی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر اینکه یک سواری سمند در تونل "منصورآباد" دچار نقص فنی شده است، بلافاصله مأموران برای پوشش ترافیکی به محل مورد نظر اعزام شدند.

این مقام انتظامی گفت: حین بررسی و نظم دهی ترافیک در این محور، یک دستگاه کامیون با بی‌توجهی نسبت به محدودیت ترافیکی مسیر و به واسطه عدم توجه به جلو، با یکی از سربازان وظیفه پلیس راهور برخورد کرد.

شناسایی خونسردترین قاچاقچی ایران

بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در ساک مسافر خونسرد اتوبوس قزوین -زنجان کشف شد.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین گفت: مأموران مبارزه با مواد مخدر به یکی از مسافران اتوبوس در عوارضی "قزوین –زنجان"مشکوک شده و در بازرسی از وی مقدار ۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

سرهنگ فرهاد علی بیگی با اعلام این خبر گفت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر مستقر در عوارضی "قزوین –زنجان" حین کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه اتوبوس را برای بررسی متوقف کردند.

سرپرست پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قزوین افزود: مأموران حین بازرسی از این اتوبوس به یکی از مسافران مشکوک شده و در بازرسی از ساک همراه وی مقدار ۸ کیلو و ۲۰۰ گرم تریاک کشف کردند.

علی بیگی با اشاره به مسئولیت شهروندان در مبارزه با مواد مخدر و ارائه اطلاعات و اخبار در خصوص این مشکل اجتماعی به مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰، خاطر نشان کرد: در این پرونده یک نفر دستگیر و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

کد خبر 409357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.