۳ طرح عمران شهری در سنندج به بهره‌برداری رسید

همزمان با ششمین روز از دهه مبارک فجر سه پروژه عمران شهری شامل بلوار ۳۶ متری دگایران، ۱۰ هزار مترمربع فضای سبز در شهرک بهاران و بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار کردستان و جمعی دیگر از مسئولان در سنندج به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، حشمت‌الله صیدی، شهردار سنندج در مراسم افتتاح این پروژه‌ها اظهار کرد: بلوار ۳۶ متری دگایران یک هزار و ۷۵۰ متر طول دارد که در دو فاز شامل فاز اول ۸۵۰ متر طول در دو باند رفت و برگشت به عرض سواره رو ۵.۷ متر و فاز دوم به طول ۹۰۰ متر در دو باند رفت و برگشت به عرض سواره رو ۵.۱۰ متر است.

وی افزود: کاهش تصادفات و ارتقای ایمنی، تسهیل در ترافیک عبوری، ارتقای سیما و منظر شهری، اتصال به جاده ساحلی و تامین دسترسی از مهمترین محورهای ارتباطی به مرکز شهر از اهداف اجرای این طرح است.

شهردار سنندج به پروژه فضای سبز شهرک بهاران اشاره کرد و گفت: احداث بوستان‌ها و توسعه فضای سبز یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مجموعه مدیریت شهری در جهت ارتقا سرانه فضای سبز است ضمن اینکه امسال ۱۲۳ هزار متر مربع فضای سبز در سطح شهر احداث شده که ۱۰ هزار متر مربع از آن در شهرک بهاران است که امروز به مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری رسید.

صیدی هدف از ایجاد بوستان‌ها را افزایش سرانه فضای سبز، ارتقای سیما و منظر شهری، افزایش سطح نشاط اجتماعی و ایجاد مکانی مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت شهروندان دانست.

وی با اشاره به طرح بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر سنندج حدفاصل سه راهی تکیه و چمن تا میدان حجاب به طول یک هزار متر و عرض ۲۴ متر شامل دو لاین سواره رو، افزود: افزایش سطح بهره وری از پروژه های عمرانی، حذف مشکلات و موانع ترافیکی و افزایش ایمنی تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه از مهمترین اهداف اجرای این بلوار بود.

شهردار سنندج با بیان اینکه لاین سواره رو این بلوار دارای عرض هفت متر و نیم بوده و یک لاین دوچرخه و یک لاین پیاده رو در طرفین بلوار احداث شده است، اضافه کرد: برای اجرای دو پروژه بلوار ۳۶ متری دگایران و بلوار ۲۴ متری کمربندی آبیدر در مجموع ۱۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 409356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.