شعرا به اندیشه امام‌ خمینی(ره) توجه کنند

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان گفت: بنیان انقلاب بر اساس اندیشه امام(ره) گذاشته شد؛ جهت ترویج اندیشه امام(ره) از همه شعرا خواهش می‌کنم که به اعتقادات و اندیشه ایشان توجه کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام عباس کمساری در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره سراسری شعر روح‌الله، اظهار کرد: این جشنواره موضوعی با رویکرد توجه به شخصیت و انگیزه امام(ره) برگزار می‌شود و از این نظر در کشور بی‌نظیر است؛ شخصیت امام خمینی(ره) بر شعر معاصر ما تأثیر گذار بوده است.

وی با بیان اینکه شعرا در سه برهه زمانی به شخصیت امام(ره) پرداخته‌اند، ادامه داد: زمان پیروزی اتقلاب، زمان جنگ و پس از رحلت امام(ره) سه دوره‌ای بوده که شعرهایی درباره ایشان سروده شد. در اولین زمان مضمون شعرها شجاعت و مبارزه با طاغوت بود؛ در برهه دوم شخصیت امام(ره) بیشتر مورد توجه شعرا قرار گرفت بر از حماسه آفرینی، رهبری حکیمانه و درایت ایشان تاکید شد؛ اما پس از رحلت امام(ره) شعرا درباره شخصیت عرفانی ایشان سرودند.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان با بیان اینکه امروز احتیاج است تا یک تحول در زمینه شعرهای سروده شده درباره شخصیت امام خمینی(ره) ایجاد شود، تاکید کرد: شعرای متعهد که نسبت به امام خمینی(ره) ارادت قلبی دارند باید به اندیشه ایشان بپردازند، در زمان انقلاب مردم بخاطر مرجعیت دینی ایشان نبود که پیرامون ایشان جمع شدند، بلکه این گفتمان و اعتقادات بود که مردم را دور ایشان جمع کرد؛ مردم اندیشه امام(ره) را دیدند، پذیرفت‌ند و انقلاب کردند و پس از آن به جمهوری اسلامی رأی دادند.

کمساری افزود: بنیان انقلاب بر اساس اندیشه امام خمینی(ره) گذاشته شد، اما با کمال تاسف باید بگویم که مردم جامعه امروز ایران با اندیشه امام(ره) آشنا نیستند، جهت ترویج اندیشه بنیان‌گذار انقلاب از همه شعرا خواهش می‌کنم که به اعتقادات و اندیشه ایشان توجه کنند.

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در اوج قدرت خود را خدمتگذار به ملت معرفی می‌کنند؛ ایشان در جلسات مختلف با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان با کسانی که از او تعریف می‌کردند به تندی برخورد و از آن‌ها گلایه می‌کرد، می‌توان با زبان شعر به این اندیشه و سیره امام(ره) پرداخت.

مدیر موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) اصفهان افزود: "جشنواره روح‌الله" مخصوص به امام خمینی(ره) است، اما پس از اعلام فراخوان جشنواره حادثه شهادت سردار قاسم سلیمانی رخ داد؛ اگر بخواهیم یک نفر را معتقد به امام(ره) نام ببریم، او حاج قاسم سلیمانی بود به همین دلیل یک بخش ویژه در جشنواره امسال به این شهید بزرگوار اختصاص داده شد.

به گزارش ایمنا، برگزیدگان شانزدهین جشنواره شعر روح‌الله عبارتند از: حسین صیامی، مصطفی جعفری، معصومه سادات شاکری، زینب رضایی، علی سلیمانی، آرش پور علیزاده، میلاد حبیبی، رضا نیکوکار، مسعود صفری و نادر صهیا.

کد خبر 409353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.