صدام در درگیری مسلحانه مرز سیستان وبلوچستان کشته شد

کشف و ضبط ۹ مار و یک میمون از منزلی مسکونی در تهران، کشته شدن صدام در درگیری مسلحانه در سیستان و بلوچستان، دستگیری عامل انتشار فیلم مبتلا شدن فردی به کرونا در کردستان و هشدار وزارت بهداشت درباره افزایش مبتلایان به دیابت در کشور عناوین بسته خبری اجتماعی- پنجشنبه ۱۷ بهمن ماه- است که درادامه می خوانید.

به گزارش ایمنا، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از هلاکت شرور معروفی به نام " صدام" و کشف یک تن و ۸ کیلوگرم انواع موادمخدر در مرزهای استان سیستان و بلوچستان خبر داد.

سردار قاسم رضایی افزود: مرزبانان استان سیستان و بلوچستان با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتی، بامداد شب گذشته از تحرکات قاچاقچیان معروف موادمخدر مبنی بر ترانزیت و جابه جایی موادمخدر از مرزهای کشور (میرجاوه) به مقصد کشورهای اروپایی مطلع شدند و با برنامه‌ریزی دقیق عملیاتی اقدام به اجرای کمین هدفمند و محاصره منطقه کردند.

وی ادامه داد: مرزبانان هنگ مرزی میرجاوه با هدایت عملیاتی و پشتیبانی اطلاعاتی مرزبانی استان، پس از اطمینان از حضور ۲ تن از قاچاقچیان و اشرار مسلح معروف در منطقه، با آنها به صورت مسلحانه و اجرای آتش سنگین درگیر شدند.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: این درگیری مسلحانه که ساعت‌ها به طول انجامید، در نهایت مرزبانان غیور توانستند با آمادگی بالای عملیاتی یک نفر از قاچاقچیان را که معروف به صدام بود به هلاکت برسانند و همدست وی را که از ناحیه پا مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، دستگیر کنند.

کشف ۹ مار و یک میمون از منزل مسکونی!

فاطمه برنا، رئیس اداره محیط زیست شهرستان ملارد گفت: یک قلاده میمون و نه حلقه مار از جمله سه حلقه مار پیتون از منزل یک متخلف کشف وضبط شد.

وی گفت: پرونده فرد متخلف امروز ١٧ بهمن به مرجع قضائی تقدیم شده و ازطریق مقام قضائی پیگیری خواهد شد.

تعداد ثبت‌نامی‌ها در آزمون ورودی کارشناسی ارشد ۹۹

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: بنابر آمار به دست آمده جمعاً ۵۷۳ هزارو ۷۵۰ نفر در آزمون ورودی کارشناسی ارشد سال ۹۹ ثبت نام کردند.

۳,۶۰۰ میلیارد تومان سهم مستمری بازنشستگان تأمین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: سال‌جاری به‌طور متوسط ماهیانه ۹,۶۰۰ میلیارد تومان برای ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی به جامعه تحت پوشش هزینه می‌شود که بهمن‌ماه ۳,۶۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت عیدی بازنشستگان به هزینه‌ها اضافه می‌شود.

سالاری با بیان اینکه بخشی از درآمدهای سازمان تأمین اجتماعی از محل سود شرکت‌های تابعه این سازمان است، گفت: امسال سودی که از شستا می‌گیریم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان است که ۳ و نیم برابر پارسال خواهد بود.

وی پرداخت حقوق بازنشستگان و پرداخت مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد را مهمترین هزینه‌های سازمان تأمین اجتماعی برشمرد و اظهار داشت: ۶,۵۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق مستمری بگیران، ۷۰۰ میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی، ۷۰۰ میلیارد تومان برای مطالبات مراکز درمانی خصوصی و غیردانشگاهی و ۷۰۰ میلیارد تومان نیز برای ارائه خدمات درمانی در مراکز درمانی متعلق به سازمان تأمین اجتماعی در هر ماه هزینه می‌شود.

دیابتی‌ها پرستار ویژه خواهند داشت

علیرضا استقامتی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برای نخستین بار برنامه مدون آموزش پرستاران مخصوص دیابت از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب و محتوای برنامه آن تهیه شده است.

علیرضا استقامتی افزود: در حال حاضر در دنیا ۴۶۳ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که در آینده به ۷۰۰ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

وی هشدار داد: اکنون پنج میلیون نفر مبتلا به دیابت در کشور داریم که به ۹ میلیون نفر در آینده افزایش می‌یابد.

عامل انتشار کلیپ مبتلا شدن فردی در کردستان به ویروس کرونا دستگیر شد

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا از دستگیری فردی که با انتشار دروغین کلیپی در فضای مجاز با عنوان بستری شدن فردی به علت بیماری کرونا در کردستان باعث تشویش اذهان عمومی شده بود، خبر داد.

در پی دریافت گزارشی مبنی بر پخش کلیپی در فضای مجازی با عنوان بستری شدن اولین فرد مبتلا شده به بیماری کرونا در یکی از بیمارستان‌های کردستان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

بازتاب گسترده این خبر در فضای مجازی، باعث تشویش اذهان عمومی و نگرانی مردم از انتشار این ویروس در سطح استان شده بود؛ در این خصوص برابر تکذیب مسئولان بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان، اقدامات پلیس فتا برای شناسایی این فرد آغاز شد.

با شروع تحقیقات پلیس فتا کردستان، انتشار دهنده این کلیپ مورد شناسایی قرار گرفت و با کسب مجوز قضائی دستگیر و به دادسرا معرفی شد و انگیزه خود را از انتشار این کلیپ، سرگرمی و شوخی عنوان کرد.

دانشجویان بازگشته از چین هم اکنون از سلامت کامل برخوردارند

معاون بهداشت وزیر بهداشت، خبر داده که «دانشجویان بازگشته از ووهان چین هم اکنون از سلامت کامل برخوردارند.»

علیرضا رئیسی ضمن اشاره به رسیدگی کامل به این دانشجویان اظهار کرده است: علاوه بر امکانات کامل رفاهی، یک اکیپ سلامت شامل پزشکان متخصص، کارشناسان بهداشت محیط، کارشناسان امور بیماری‌ها و کارشناسان اورژانس در محل قرنطینه مستقر هستند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت همچنین گفته است: تاکنون هیچ موردی از ویروس کرونای جدید در سراسر کشور دیده نشده است.

کد خبر 409344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.