استقلال ۲ - پرسپولیس ۲/ دربی ۹۱ برنده نداشت

دربی ۹۱ به عنوان یکی از جذاب‌ترین دربی‌های چند فصل با نتیجه تساوی ۲-۲ پایان یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته نوزدهم به مصاف یکدیگر رفتند، که این مصاف با نتیجه ۲-۲ به پایان رسید.

ورزشگاه: آزادی

تماشاگر: حدود ۵۵ هزار نفر

داور: بیژن حیدری؛ کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان و سعید قاسمی؛ داور چهارم: آرمان اسعدی؛ کمک داوران پشت دروازه: پیام حیدری و رضا عادل / ناظر داوری: رحیم رحیمی‌مقدم / ناظر مسابقه: محمدرضا کسرایی

اخطار:

علی علیپور (دقیقه ۳۰)

کریستین اوساگونا (دقیقه ۵۵)

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، مهدی شیری، محمد انصاری (محمد نادری دقیقه ۵۸)، کمال کامیابی‌نیا (بشار رسن دقیقه ۵۸)، احمد نورالله‌ی، مهدی ترابی، وحید امیری، علی علیپور، کریستین اوساگونا (آنتونی استوکس دقیقه ۷۱)

سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب استقلال: سید حسین حسینی، روزبه چشمی، محمد دانشگر، شاهین طاهرخانی، وریا غفوری، هرویه میلیچ، مسعود ریگی، فرشید باقری، علی کریمی، مهدی قائدی (آرش رضاوند دقیقه ۷۷)، امیرارسلان مطهری

سرمربی: فرهاد مجیدی

شرح بازی:

مصاف حساس یحیی و فرهاد با حمله‌های گاه و بیگاه آبی پوشان همراه بود اما هر چه از زمان بازی گذشت حساسیت دربی اثر خود را گذاشت، تا بازی تا قدری آرام پیگیری شود.

رفته رفته استقلال سوار بر بازی شد و توانست حملات نصفه و نیمه‌ای را روی دروازه پرسپولیس ایجاد شد، اما نتیجه این حملات گل دقیقه ۲۴ آبی پوشان بود تا استقلال مزد پیروزی نسبی خود را بگیرد.

بعد از گل مطهری استقلال تا قدری عقب نشست تا این سرخپوشان باشند که دست به حمله بزنند که پاسخ این حملات نیز گل علیپور روی پاس گل اوساگونا بود.

بعد از گل تساوی سرخپوشان بازی بیشتر در میانه زمین پیگیری شد و دو تیم تا پایان نیمه اول بجز ضربه قائدی حمله آنچنانی روی دروازه یکدیگر نداشتند تا نیمه اول با همان نتیجه ۱-۱ به پایان برسد.

نیمه مربیان همانند پایان نیمه اول در میانه زمین و با برتری نسبی استقلال آغاز شد، استقلالی‌ها که سودای انتقام را در سر داشتند حملات خود را بار دیگر آغاز کردند تا مطهری دومین بار استقلال را پیش بیاندازد.

بعد از گل استقلال آرامش کلید واژه اول دربی ۹۱ شد و بازی با برتری نسبی سرخپوشان پیگیری شد، اما حملات بی زهر این تیم با وجود تعویض‌های تهاجمی یحیی راه به جایی نبرد.

۱۵ دقیقه پایانی با تعویض‌های دفاعی فرهاد و حملات پرسپولیس همراه بود حملاتی که نتیجه آن گل تساوی سرخ‌ها توسط بشار رسن بود.

شرح گل:

امیر ارسلان مطهری دقیقه ۲۴: حملات آبی پوشان با سانتر کوتاه مهدی قائدی روی سر چشمی همراه شد که ضربه سر اشتباه محمد انصاری به تیرک دروازه برخورد کرد، فرشید باقری توپ برگشتی از تیرک دروازه را روانه دروازه بیرانوند کرد که با اثرگذاری مثبت مطهری این توپ به گل اول استقلال و بازی بدل شد.

علی علیپور دقیقه ۲۹: نفوذ اوساگونا از سمت چپ پرسپولیس را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد تا اوساگونا با پاس در عرض خود علیپور را با مقابل دروازه صاحب توپ کند تا علیپور گل مساوی را به استقلال بزند.

امیر ارسلان مطهری دقیقه ۵۳: مهدی قائدی بار دیگر با نفوذ خود از سمت چپ دفاع پرسپولیس را به هم ریخت و با جا گذاشتن کامیابی نیا و شیری مطهری را در مقابل دروازه خالی قرار داد تا مطهری بار دیگر استقلال را پیش بیاندازد.

بشار رسن دقیقه ۸۹: پاس بشار رسن در درون محوطه استقلال با شوت استوکس در شرایط نامناسب همراه شد که ضربه استوکس با واکنش ضعیف حسینی توپ جلوی پای بشار رسن افتاد که او نیز از موقعیت استفاده کرد تا تعویض طلایی سرخ‌ها لقب بگیرد.

لحظات حساس:

دقیقه ۱۹: شوت زمینی وحید امیری از سمت راست پرسپولیس در آغوش سید حسین حسینی آرام گرفت.

دقیقه ۲۶: حرکت مهدی قائدی از سمت چپ و حرکت در عرض او با شوت کات دار او همراه بود که شوت ستاره جوان آبی پوشان با اختلاف اندک از کنار تیر افقی به بیرون رفت.

دقیقه ۴۰: ضربه سر خطرناک امیرارسلان مطهری روی سانتر وریا غفوری با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۴۵: مهدی قائدی بار دیگر از سمت چپ به دفاع پرسپولیس زد و با یک ضربه زیبا دروازه بیرانوند را تهدید کرد که دروازبان سرخ‌ها با یک واکنش استثنایی توپ را از گوشه دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۴۶: شوت مهدی ترابی از سمت راست با اختلاف بسیار زیاد از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵۱: بار دیگر سانتر آبی پوشان روی سر مطهری دروازه بیرانوند را تهدید کرد که ضربه سر مهاجم استقلال با اختلاف اندک از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۶۵: ضربه آزاد سرخپوشان توسط نورالله‌ی با واکنش زیبای حسینی دفع شد و ضربه کنعانی در ریباند نیز بار دیگر توسط حسینی دفع شد تا این توپ راه به جایی نبرد.

دقیقه ۷۵: شوت سرکش محمد نادری از بیرون محوطه جریمه با اختلاف بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۹: سانتر مهدی ترابی از سمت راست خط دفاعی استقلال بدون اثرگذاری مهاجمان پرسپولیس با اختلاف کم به بیرون رفت.

دقیقه ۸۸: شوت زمینی و آهسته احمد نورالله‌ی از بیرون محوطه استقلال بدون دخالت حسینی به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰: ضربه سر بازیکنان استقلال روی کرنر ارسالی وریا غفوری از روی خط دروازه برگشت داده شد.

دقیقه ۹۳: استوکس ضربه آزاد پرسپولیس را سمت به دروازه استقلال روانه کرد که ضربه او به اختلاف بسیار اندک به بیرون رفت.

بهترین بازیکن: مهدی قائدی بعد از عملکرد درخشان در هفته‌های اخیر بار دیگر و این بار مقابل پرسپولیس درخشید و با یک پاس گل و اثرگذاری روی گل اول استقلال ستاره این بازی لقب گرفت، البته که مطهری نیز روز درخشانی را در اولین دربی خود پشت سر گذاشت.

کد خبر 409338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.