باید احساس تعلق خاطر مردم به شهرها و روستاها تقویت شود

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: امنیت ملی هنگامی تضمین می‌شود که بتوانیم حس تعلق خاطر مردم را نسبت به شهرها و روستاهای خودشان افزایش دهیم.

به گزارش ایمنا، مهدی جمالی‌نژاد روز پنجشنبه در همایش "کاشان در آستانه تحول با مشارکت و حضور مردم در مدیریت شهر"، اظهار کرد: بی‌اعتمادی مردم نسبت به مسئولان و فاصله بین ملت و دولتمردان تهدید اصلی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اضافه کرد: این مهم بسیار نگران‌کننده است و اگر خدای ناخواسته بین مسئولان انسجام وجود نداشته باشد، اعتماد مردم خدشه‌دار و دیوار بی‌اعتمادی بین آنها بلند شود، باید یقین بدانیم که طرح‌های بزرگ در کشور اجرا نخواهد شد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور افزود: اگر وفاق، همدلی، صمیمیت، رفاقت، هم‌پوشانی و هم‌افزایی وجود نداشته باشد، هیچیک از زحمت‌ها و اقدام‌های عمرانی‌، فرهنگی و اجتماعی به نتیجه نخواهد رسید.

وی تاکید کرد: مسئولان، دولتمردان، تصمیم‌گیران و تصمیم‌ساران باید باهم همدلی داشته باشند و در کنار اخلاص، پاک‌دستی و ساده‌زیستی باید با مردم به رفاقت و دوستی رفتار کنند.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خاطرنشان کرد: اگر این حس تعلق خاطر افزایش یابد، موجب انسجام و همبستگی بیشتر مردم در نقاط مختلف کشور خواهد شد و به دنبال آن سرمایه اجتماعی ارتقا خواهد یافت که در نتیجه به افزایش و تضمین امنیت از جنبه‌های گوناگون منجر می‌شود.

جمالی‌نژاد با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جریان خطبه‌های نمازجمعه تهران مبنی بر حرکت به سمت قوی شدن، گفت: سخنان ایشان دکترین و چراغ راه کشور در آینده است و این قوی شدن تنها در حوزه نظامی و پشتیبانی نیست بلکه باید در همه حوزه‌ها اقتدار کشور افزایش یابد.

معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور تشریح کرد: اقتدار و امنیت دارای سه جزء شامل قدرت خدادادی مانند معدن‌ها و دسترسی به آب‌های آزاد، قدرت اکتسابی مانند دانش هسته‌ای یا زیست فناوری و قدرت گفتمانی است.

وی اضافه کرد: اینها اقتدار واقعی را در کنار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی یا نه شرقی و نه غربی به معنای روی پای خود ایستادن ایجاد می‌کند که لازمه تحقق همه این مولفه‌ها، داشتن همدلی و هم‌افزایی است.

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور جاری شدن سیل در ۲۴ استان کشور، هجوم ملخ‌ها، آتش‌سوزی جنگل‌ها و مرتع‌ها همچنین وقوع زلزله و سهمیه‌بندی بنزین را یادآور شد و تاکید کرد: در کنار این مشکلات، تحریم‌ها و پلیدی‌های آمریکا در بحث تورم و نوسان قیمت‌ها سال سختی را پشت سر گذاشتیم.

جمالی‌نژاد افزود: با وجود همه این مسایل نشان دادیم که در ۴۱ سال گذشته، تحریم‌ها و دشمنی‌های شرق و غرب از جمله دوران هشت ساله جنگ تحمیلی نه تنها تهدیدی برای کشور نبود بلکه برای ملت ایران به فرصت تبدیل شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 409331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.