الویری: سازمان برنامه‌وبودجه به نقش قانونی شورای عالی بی‌توجه است

رئیس شورای عالی استان‌ها با تأکید بر اینکه سازمان برنامه‌وبودجه موظف است نسخه‌ای از پیش‌نویس لایحه بودجه را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد، نسبت به عدم توجه به این موضوع انتقاد کرد

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی الویری امروز(پنج‌شنبه) در بیست و هشتمین اجلاس عمومی شورای عالی استان‌ها با اشاره به حضور آحاد مردم در به ثمر رساندن انقلاب و همه‌پرسی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، اظهار کرد: انتخابات مهم‌ترین سنگر مردمی بودن نظام و انقلاب بوده و حضور و مشارکت مردم در اداره امور و تصمیم‌گیری برای آینده ارزشمندترین سرمایه کشور است بنابراین با حفظ این امر باید زمینه حضور افراد اصلح از سلیقه‌ها، جناح‌ها و گروه‌های مختلف جامعه در مجلس شورای اسلامی فراهم شود.

وی با بیان اینکه مجلس دارای مسئولیت حاصل اختلاف جناح‌ها و جهت‌گیری‌ها و سلایق سیاسی نمایندگان آن است، افزود: امیدواریم در فرصت اندکی که تا اعلام اسامی نهایی کاندیداها مانده شورای نگهبان با سعه‌صدر بیشتری عمل کرده و امکان مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را فراهم کند.

رئیس شورای عالی استان‌ها معامله بزرگ قرن را اقدام وقیحانه و مداخله‌جویانه ترامپ و متحدان صهیونیستی او در سرنوشت فلسطین دانست و تصریح کرد: ما بنا به وظایف دینی و شرعی خود در کنار برادران و خواهران فلسطینی در مسیر مقاومت خواهیم ایستاد و مطابق با پیام و رسالت انقلاب اسلامی یاری‌گر تمامی آزادی‌خواهان دنیا هستیم.

وی با تأکید بر اینکه سازمان برنامه‌وبودجه موظف است نسخه‌ای از پیش‌نویس لایحه بودجه را در اختیار شورای عالی استان‌ها قرار دهد، نسبت به عدم توجه به این موضوع انتقاد کرد و ادامه داد: مهم‌ترین وظیفه شورای عالی استان‌ها کمک به رفع تبعیض و ایجاد عدالت منطقه‌ای در کشور است که باید این موضوع در روند بررسی و تصویب بودجه سال آینده در مجلس شورای اسلامی موردتوجه قرار گیرد.

الویری با اشاره به وقوع سیل و خسارت ناشی از آن در استان سیستان و بلوچستان از مدیران شهری سراسر کشور خواست در جبران خسارات یاری‌گر مردم این استان باشند.

وی با اشاره به حضور وزیر آموزش و پرورش در این اجلاس، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان می‌توانند با بهره‌مندی از آموزش‌های به‌روز در زمینه حقوق و تکالیف شهروندی سفیران آموزشی ما در خانواده‌ها باشند.

رئیس شورای عالی استان‌ها افزود: مصونیت پذیری در زندگی شهری باید از سنین دانش‌آموزی و کودکی به جامعه تزریق شود و مدرسه کانون مهمی برای پرورش شهروندان مسئول و مشارکت‌جو در این راستا خواهد بود.

کد خبر 409329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.