افزایش مراودات فرهنگی و گردشگری بین اصفهان و دانمارک

شهردار اصفهان در جلسه ای با سفیر جدید ایران در دانمارک خواستار افزایش مراودات فرهنگی و گردشگری بین اصفهان و دانمارک شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهردار اصفهان ظهر امروز پنجشنبه _۱۷ بهمن‌ماه ۹۸_ میزبان سفیر جدید ایران در کشور دانمارک بود.

قدرت الله نوروزی در این جلسه اظهار کرد: بسیار خرسندیم که امروز یک بانوی اصفهانی به عنوان سفیر ایران به دانمارک اعزام خواهد شد؛ سفیر در نظام اداری جایگاه بالایی دارد و باید در همه حوزه‌ها فعال باشد.

وی خطاب به سفیر جدید ایران در دانمارک گفت: در موقعیتی که قرار دارید کمک بسیاری می‌توانید به شهر و شهرداری اصفهان کنید چراکه هرکس و در هر جایگاهی باشد علاقه‌مند است تا به شهر خود نیز خدمتی کند.

شهردار اصفهان با اشاره به خواهر خواندگی بین اصفهان و یکی از شهرهای دانمارک، خاطرنشان کرد: در این دوره امیدواریم زمینه خواهرخواندگی اصفهان با دانمارک فراهم شود.

وی با اشاره به رونق گردشگری تاکید کرد: از روز اول محور تمام برنامه‌های شهرداری و شورای شهر اصفهان گردشگری بوده است که در این راستا پروژه "اصفهان ۲۰۲۰" نیز با محوریت گردشگری تعریف شده تا بتوانیم برای گردشگری اصفهان گام‌های مثبتی برداریم.

نوروزی افزود: سفیر می‌تواند زمینه‌ای برای برگزاری رویدادهای فرهنگی، ورزشی، هنری و یا فعالیت‌های اقتصادی مشترک را فراهم کند و شهرداری اصفهان نیز آمادگی همکاری دارد.

اصفهان در دانمارک نماینده دارد

افسانه نادی‌پور، سفیر جدید ایران در دانمارک در ادامه این جلسه اظهار کرد: در حوزه حقوق بشر فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم و به نقش شهرداری‌ها آگاه هستیم و جلسات زیادی با افراد مختلف در این حوزه داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان یک اصفهانی، نماینده‌ای در خارج از کشور خواهم بود و هر کمکی بتوانم به اصفهان خواهم کرد.

فعال شدن دیپلماسی شهری

نصیر ملت، رئیس کمیسیون امور اقتصادی و گردشگری شورای شهر اصفهان نیز در این جلسه اظهار امیدواری کرد: با استفاده از ابزار دیپلماسی شهری به پیشبرد اهداف خود برسیم چراکه باید دیپلماسی شهری فعال شود.

وی ادامه داد: در طرح "اصفهان ۲۰۲۰" تلاشی می‌کنیم تا گونه‌های مختلف گردشگری را با استفاده از داشته‌های هنری و میراثی شهر اصفهان فعال کرده و سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور می‌تواند نقش مهمی در ایجاد روابط پایدار اصفهان با سراسر دنیا ایفا کنند.

رئیس کمیسیون امور اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در این طرح از ظرفیت اصفهانی‌های خارج از کشور نیز استفاده می کنیم و در این راستا گروه اصفهانی که در دانمارک حضور دارند باید شناسایی و با برداشتی خوب از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به مشکل هنرمندان صنایع دستی در فروش محصولات اظهار کرد: هنرمندان اصفهانی بهترین آثار را تولید می‌کنند، اما نمی‌توانند آن‌ها را به عرضه مستقیم در بازارهای جهانی برسانند، امیدواریم تا سفارتخانه‌ها امکان عرضه صنایع دستی ایران در کشورهای مختلف را فراهم کنند.

همکاری‌های مشترک در زمینه فرهنگی و هنری

فریده روشن، عضو شورای اسلامی شهر اصفهان در ادامه این جلسه ضمن تبریک به سفیر جدید ایران در دانمارک، اظهار کرد: باتوجه به احساس مسئولیت بانوان و پیگیری آنها امیدواریم حضور یک بانو اصفهانی به عنوان سفیر ایران اتفاقات خوبی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه علاقه هستیم تا یک شبکه خواهرخواندگی با دانمارک را نیز در اصفهان داشته باشیم، تصریح کرد: در شورای شهر گردشگری به عنوان محور اصلی توسعه شهر در نظر گرفته شده و بودجه‌های خوبی برای رسیدن به این هدف در نظر گرفته شده، بودجه خواهر خواندگی در شورای شهر از یک میلیارد به دو میلیارد افزایش یافته و ردیف‌های بودجه مختلفی برای گردشگری و طرح "اصفهان ۲۰۲۰" در نظر گرفته شده است.

روشن با اشاره به رویدادهای فرهنگی و هنری تاکید کرد: رویدادها امروزه کارکرد بسیار مهمی پیدا کرده و بسیار تأثیرگذار است؛ حضور سفیر جدید ایران در دانمارک می‌تواند اتفاقات خوبی را برای اصفهان به وجود آورد و شاهد همکاری‌های مشترک در زمینه‌های فرهنگی و هنری بین اصفهان و دانمارک باشیم.

کد خبر 409322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.