هنوز تصمیمی برای زمان رهاسازی آب کشت پاییزه دوم گرفته نشده است

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان اصفهان با بیان اینکه هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۳۰۵ میلیون مترمکعب است، گفت: درباره نحوه و زمان رهاسازی آب برای کشت پاییزه دوم هنوز تصمیم گیری نشده است.

حسن ساسانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه) تاکنون ۴۷۵ میلی متر بارش در ایستگاه چلگرد ثبت شده است، اظهار کرد: بارش‌ها در مدت مشابه سال آبی گذشته در سرشاخه‌های زاینده رود یک‌هزار و ۸۳ میلی متر و در متوسط بلند مدت ۷۳۵ میلی متر بوده است؛ از این رو امسال نسبت به سال گذشته ۵۶ درصد و نسبت به بلند مدت ۳۵ درصد کاهش بارندگی وجود دارد.

وی افزود: هم اکنون ذخیره سد زاینده رود ۳۰۵ میلیون مترمکعب، حجم ورودی به سد ۱۲ متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن ۱۸ متر مکعب بر ثانیه است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان در پاسخ به این سوال که آیا زمان رهاسازی آب برای کشت پاییزه دوم مشخص شده است یا خیر؟ گفت: هنوز تصمیمی برای این مهم اتخاذ نشده و برای تصمیم‌گیری در رابطه با این موضوع باید با نماینده صنف کشاورزان و سازمان جهاد کشاورزی استان جلسه‌ای برگزار و در خصوص زمان و نحوه رهاسازی آب تصمیم‌گیری شود.

کد خبر 409317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.