۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶
کاهش تولید پسماند در رودسر

شهردار رودسر از کاهش چهار درصدی تولید پسماند در این شهر خبر داد.

رضا زنده‌دل در حاشیه برگزاری "همایش مسئولیت شهروندی در مدیریت پسماند در رودسر"  در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این همایش با هدف کاهش تولید زباله و مدیریت بهتر پسماند و با شعار شهر پاک من رودسر توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر رودسر  برگزار شد.

وی افزود: در شهر رودسر در ۱۰ ماه سال ۹۷ در حدود ۱۳ هزار و ۵۰۰ تن زباله تولید شد به همین دلیل شهرداری رودسر از ابتدی امسال تصمیم گرفت تا اقدامات بسیاری خوب و موثری را در مدیریت پسماند انجام دهد و به منظور کاهش تولید زباله و تفیک زباله از مبدا به شهروندان آموزش هایی را ارایه کند.

شهردار رودسر ادامه داد: کارشناسان مدیریت پسماند شهرداری رودسر به درب منازل رفتند و بر اساس سه موضوع زباله چیست؟ چگونه می توان زباله تر را از خشک جدا کرد؟ و با زباله تر و خشک چه باید کرد؟ به شهروندان آموزش هایی را ارایه دادند.

زنده‌دل اضافه کرد: با توجه به ظرفیتی که در استان‌های شمالی به ویژه گیلان وجود دارد و اغلب مردم در منزل خودشان حیاط یا باغچه دارند به شهروندان آموزش داده شد تا زباله تر خودشان را در باغچه منزل دفن کنند تا تبدیل به کودک کمپسوت شود و از آن برای پرورش و کاشت گل و گیاه و سبزی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: به شهروندان آموزش داده شد که پسماند خشک چه ضررهایی برای محیط زیست دارد به آنها گفته شد که روزانه این زباله‌ها جمع‌آوری و نگهداری کنند و سه‌شنبه‌های هر هفته مقابل درب منزل به نیروهای خدمات شهری تحویل دهند.

شهردار رودسر افزود: اجرای تئاتر خیابانی و برپایی غرفه آموزش ساخت کاردستی با مواد بازیافتی به کودکان و برگزاری همایش برای اقشار مختلف مردم به ویژه دانش‌آموزان و معلمان، آموزش به حدود دو هزار دانش‌آموز در مدارس و اجرای نقاشی دیواری در شهر با مضمون اهمیت کاهش تولید زباله اقدامات بسیار مهمی است که شهرداری رودسر در راستای تفکیک و کاهش زباله انجام داده است.

زنده دل در پایان خاطرنشان کرد : با اقداماتی که امسال مدیریت پسماند شهرداری رودسر انجام داد، تولید زباله در ۱۰ ماه سال ۹۸ به 12 هزار و 960 تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا، شهر رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 409310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.