تبدیل محور گنبد عالی ابرکوه به مکانی زیست پذیر، شهری و انسانی

شهردار ابرکوه از اجرای یک طرح جامع از پیاده راه بهشت‌زهرا تا گنبد عالی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری ابرکوه با هدف تبدیل آن به مکانی زیست پذیر درراستای توسعه صنعت گردشگری خبر داد.

به گزارش ایمنا، سیدعلیرضا رسولی با اشاره به بررسی طرح پیاده راه بهشت‌زهرا تا گنبد عالی به عنوان یکی از مهم‌ترین محورهای گردشگری شهر ابرکوه که با هدف تبدیل محور نامبرده به مکانی زیست پذیر، شهری و انسانی مطرح شد، اظهار کرد: تاکنون اقدامات بسیاری از جمله بهسازی و آسفالت مسیر، روشنایی و نصب تابلو در این محور انجام شده است، اجرای یک طرح همه‌جانبه به منظور توسعه فرهنگی و گردشگری نیز می‌تواند مخاطبان و بازدیدکنندگان بسیاری را جذب کند.

وی تصریح کرد: پس از بررسی مطالعات اولیه توسط کارشناسان مربوطه در حوزه‌های مختلف فرهنگی، تاریخی، محیط اجتماعی، بهره‌برداری انسان از زمین موردنظر در گذشته، خواسته‌ها، نیازها و تعاملات انسان با محیط مورد نظر، توپوگرافی، خاک‌شناسی و اقلیم منطقه، طرح اولیه تهیه و تدوین شد.

شهردار ابرکوه با بیان اینکه هم‌اکنون از این سایت برای انجام برنامه‌های پیاده‌روی و کوهنوردی در مناسبت‌های مختلف همچون هفته تربیت‌بدنی، هفته دفاع مقدس و اردوهای دانش‌آموزی استفاده می‌شود، تاکید کرد: اجرای این طرح به علت پتانسیل قوی منطقه، گنبد عالی و کوه‌های اطراف می‌تواند بستر توسعه این فعالیت‌ها را فراهم کند.

رسولی مهم‌ترین هدف از اجرای یک طرح همه‌جانبه در محور گنبد عالی را تبدیل آن به مکانی زیست پذیر، شهری و انسانی دانست که افراد به آن احساس تعلق‌خاطر و هویت دارند.

وی توجه به ارزش‌های فرهنگی و تاریخی برای توسعه صنعت گردشگری، اصلاح و ساماندهی ورودی شهر از سمت مهردشت، برقراری ارتباط منطقی بین اثر منحصربه‌فرد گنبدعالی و شهر، ایجاد امکانات تفریحی و ورزشی، ساماندهی فضای شهری با استفاده بهینه از آن را از دیگر اهداف مورد نظر در اجرای طرح خواند.

رسولی گفت: با اجرای یک طرح جامع و کارشناسی شده می‌توان بستری مناسب برای تجمع در مراسمات مختلف ملی و مذهبی و برنامه‌های فرهنگی، فراهم کرد. ضمن اینکه محیطی بهداشتی و سالم از نظر کالبدی و روانشناسی شهری ایجاد شده و امنیت را برای مخاطبان در ساعات مختلف شبانه‌روز به ارمغان آورد.

منبع: ایسنا

کد خبر 409295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.