همه خبرهای خوب شهردار از اتوبوسرانی اصفهان

شهردار اصفهان با بیان اینکه اتوبوس‌ها در اصفهان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت بازسازی می‌شود، گفت: دولت به دلیل اینکه اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده و البته این فرصت طلایی برای شهر اصفهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت‌الله نوروزی صبح امروز _پنجشنبه ۱۷ بهمن‌ماه ۹۸_ در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و آغاز چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: به مناسبت این ایام فعالیت‌های خوبی را در شهر آغاز کرده‌ایم که در این راستا ۲۰۰ عنوان برنامه با بیش از ۴۰۰ اجرا در شهر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های مختلف و افتتاحیه‌های متعدد در شهر به مناسبت دهه فجر انقلاب، افزود: روز گذشته چندین پروژه در منطقه ۱۰ افتتاح و خدمات جدیدی به شهروندان ارائه شد. به مناسبت گرامیداشت ایام دهه فجر روز دوشنبه هفته آینده نیز چندین پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ویژه برنامه‌های دهه فجر در تمام مناطق شهر اجرا می‌شود، افزود: این برنامه‌ها با همکاری تمام اقشار از جمله دانش آموزان و سایر شهروندان برگزار می‌شود.

شناسایی نقاط قوت و ضعف با انجام تعالی سازمانی

نوروزی با اشاره به انجام فرآیند تعالی سازمانی در شهرداری اصفهان، گفت: حدود یک سال و نیم قبل به طور داوطلبانه به عنوان نخستین شهرداری کشور در شانزدهمین دوره تعالی سازمانی شرکت کردیم و خود را در معرض ارزیابی قرار دادیم.

وی ادامه داد: تمام مناطق، سازمان‌ها و زیرمجموعه‌های شهرداری توسط ارزیابان خارج از شهرداری به صورت تخصصی ارزیابی شدند و شهرداری اصفهان توانست نقاط قوت و ضعف خود را بشناسد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی، خود را در معرض قضاوت دستگاه‌های ارزیابی قرار دادیم که ادامه این فرآیند می‌تواند برای شهرداری بسیار مفید باشد.

وی با بیان اینکه امسال نیز شهرداری اصفهان آماده ارزیابی توسط دستگاه‌های مربوطه است تا نقاط ضعف سیستم رفع شود، گفت: در هفته جاری نخستین جشنواره فرآیند ارزیابی تعالی سازمانی شهرداری اصفهان در کتابخانه مرکزی با حضور سازمان‌ها برگزار شد و برترین‌ها معرفی و تقدیر شدند.

نوروزی با بیان اینکه یکشنبه شب هفته جاری بخش میانی تندیس «تقدیس» اثر گرانقدر استاد «پرویز تناولی» که در میدان امام حسین (ع) در مجاورت شهرداری مرکزی نصب شده بود، سرقت شد، اظهار کرد: با تعامل دستگاه‌ها به ویژه شهرداری و نیروی انتظامی و همدلی که برای آن انجام شد، همان روز تندیس پیدا شد و شاهد بودیم همدلی و همراهی می‌تواند به راحتی توانایی دستگاه‌ها را افزایش داده و مسائل را رفع کند.

وی تاکید کرد: پیدا شدن تندیس تقدیس مطالبه همگان بود، اینکه تندیس سرقت و این امکان از مردم گرفته شود، به هیچ عنوان قابل قبول نبود؛ البته تقدیس را تعمیر و محل مناسبی را با همفکری استاد تناولی برای نصب آن پیش بینی خواهیم کرد.

رضایت شهروندان از برنامه‌های ملاقات مردمی

شهردار اصفهان با اشاره به برگزاری ملاقات‌های مردمی در مناطق ۱۵ گانه شهر، گفت: قبل از برگزاری چنین برنامه‌هایی، شهروندان در سایت اعلام شده ثبت نام کرده و پس از آن در برنامه ملاقات مردمی که همراه با معاونان و رئیس شورای اسلامی شهر انجام می‌شود، ابتدا گفت و گو با معتمدان منطقه انجام و سپس تک تک شهروندان بر حسب موضوع مسائل را مطرح و البته موارد زیادی از آنها رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه شهروندان از برگزاری برنامه ملاقات‌های مردمی ابراز رضایت کرده‌اند چرا که در این برنامه‌ها بسیاری از مسائل مردم رفع شده است، افزود: هفته آینده در نهمین برنامه ملاقات مردمی با مردم منطقه چهار دیدار خواهیم کرد؛ البته این برنامه ادامه خواهد یافت.

نوروزی با ابراز خرسندی از اینکه سال گذشته جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان دائمی شد، افزود: در آئین افتتاحیه و اختتامیه جشنواره کودک تاکید شد که جشنواره و فیلم‌ها مختص چند روز برگزاری جشنواره نخواهد بود، بلکه امری مستمر و دائمی است و به همین مناسبت فردا (جمعه ۱۸ بهمن ماه ۹۸) فیلم «بی‌صدا حلزون» ویژه ناشنوایان در پردیس سینمایی ساحل اکران می‌شود تا به نوعی مناسب‌سازی فیلم‌ها برای همه شهروندان از جمله ناشنوایان انجام و از این فرصت استفاده شود.

تقویت زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل

وی با اشاره به مشکلات ایستگاه‌های اتوبوس در شهر، گفت: سیاست شهرداری تقویت زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل است؛ امروز به پروژه رینگ چهارم، مترو و بازسازی اتوبوس‌ها ورود پیدا کرده‌ایم زیرا معتقدیم از جمله زیرساخت‌های اصلی هر شهر مربوط به حمل و نقل عمومی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در حوزه اتوبوسرانی شهر از اکنون تا سال آینده اتفاقات بسیار خوبی رقم خواهد خورد، گفت: سال گذشته تعدادی اتوبوس نو برای شهر خریداری و تعدادی نیز بازسازی شد. با توجه به شرایط تحریم و مشکلاتی که برای کارخانجات تولید اتوبوس به واسطه این شرایط به وجود آمده است، سیاست را بر بازسازی اتوبوس‌ها قرار دادیم.

نوروزی با بیان اینکه اتوبوس‌ها در اصفهان با کمترین قیمت و بیشترین کیفیت بازسازی می‌شود، اظهار کرد: دولت به دلیل اینکه اصفهان در فرآیند بازسازی اتوبوس‌ها اقتصادی عمل کرده، این شهر را پایلوت بازسازی و نوسازی اتوبوس قرار داده و البته این فرصت طلایی برای شهر اصفهان است.

وی افزود: در این راستا شهرداری اصفهان تفاهم‌نامه‌ای با دولت امضا کرده تا با یک شیوه بسیار جدید از نظر تأمین مالی ۷۰۰ دستگاه اتوبوس را بازسازی کنیم.

تاکسی‌های شهر نونوار می‌شود

شهردار اصفهان با بیان اینکه پنج هزار دستگاه تاکسی شهر با شیوه‌ای که کمترین هزینه را برای رانندگان تاکسی داشته باشد، نوسازی می‌شود، گفت: درصدد هستیم حتی بخشی از انجام فرآیند به صورت بلاعوض تأمین اعتبار شود تا تاکسی‌های شهر نونوار شود.

وی تصریح کرد: درصدد هستیم ۱۰ هزار دستگاه موتورسیکلت برقی را در شهر اضافه و جایگزین موتورهای دیزلی کرده و تعداد موتورسیکلت‌های بنزینی شهر را کاهش دهیم.

نوروزی با اشاره به امضا دو تفاهم‌نامه برای اتوبوس‌های شهر، گفت: دو تفاهم‌نامه برای اتوبوس‌های شهر بین شهردار اصفهان و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امضا شده که به زودی رونمایی خواهد شد، البته مذاکرات یک تفاهم‌نامه در ارتباط با تاکسی‌های شهر نهایی نشده که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان دو هزار ایستگاه اتوبوس وجود دارد که هر کدام از آنها می‌تواند مظهر زیبایی در شهر و محلی برای لذت بردن مسافران در زمان انتظار برای رسیدن اتوبوس باشد، اظهار کرد: خوشبختانه ۲۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت دریافت و به فروش رسیده که بخشی از آن برای زیرساخت‌ها و بخشی دیگر برای خرید اتوبوس در نظر گرفته شده است.

شهردار اصفهان تصریح کرد: روز گذشته جلسه هیئت مدیره اتوبوسرانی اصفهان برگزار و مقرر شد هیئتی برای خرید اتوبوس به شرکت پیشرو دیزل (سازنده اتوبوس) اعزام شوند تا بتوانیم قبل از ایام نوروز تعدادی اتوبوس جدید را به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه کنیم.

وی ادامه داد: به شهرداران مناطق ۱۵ گانه مأموریت داده شده که تعدادی از ایستگاه‌های اتوبوس در مناطق را با طرح ارائه شده نوسازی و جدید کنند تا به مرور دو هزار ایستگاه اتوبوس شهر در شأن یک شهر گردشگری و شهروندان باشد.

نوسازی ۵۰ ایستگاه اتوبوس

نوروزی با بیان اینکه تا قبل از ایام نوروز ۵۰ ایستگاه اتوبوس در محل‌های پرتردد شهر نوسازی خواهد شد، گفت: همه شهرداران مناطق ۱۵ گانه باید مأموریت داده شده مبنی بر نوسازی ایستگاه‌های اتوبوس را به صورت جدی در دستور کار خود قرار و پیگیری لازم را انجام دهند.

وی تاکید کرد: طرح در نظر گرفته شده برای بازسازی ایستگاه‌های اتوبوس باید مورد تصویب قرار گیرد چراکه طرح‌ها باید یکسان و هارمونی آنها رعایت شود.

آغاز فعالیت‌های نوروزی از ابتدای اسفندماه

وی با بیان اینکه فعالیت‌های نوروزی شهرداری از ابتدای اسفندماه آغاز و «شهر تکانی» را خواهیم داشت، گفت: از ابتدای اسفندماه ۹۸ فضای شهر تغییر می‌کند و به مدت ۴۳ روز شهرداری برای خدمت رسانی به شهروندان و میزبانی از مسافران نوروزی آماده‌باش خواهد بود.

نوروزی با اشاره به تغییر نام مجموعه پل‌های نصف‌جهان به دلیل قرار گرفتن در مسیر شهر کرمان و ورودی شهر اصفهان، به نام «شهید سردار سلیمانی»، گفت: این پل قرار است دسترسی‌هایی به میدان میوه و تره بار داشته باشد، اما برای این میدان طرح ویژه‌ای در نظر گرفته شده و مقابل آن زمینی آزادسازی و طرحی احداث می‌شود که بتواند مشکلات مربوط به رفت و آمد به میدان مرکزی میوه و تره‎بار رفع شود.

وی افزود: احداث پل بزرگ شهید سلیمانی، بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در موعد مقرر مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

تکمیل پارکینگ ورزشگاه نقش جهان

شهردار اصفهان با اشاره به مشکلات پارک خودروها در معابر و کوچه‌های واقع در خیابان غرضی به دلیل همجواری با ورزشگاه نقش جهان، گفت: باید پارکینگ ورزشگاه نقش جهان هرچه زودتر تکمیل شود تا مشکلات مربوط به پارک خودروها مرتفع و خودروها در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف ورزشگاه پارک نشود.

وی تصریح کرد: پارکینگ ورزشگاه نقش جهان در اختیار شهرداری نیست، اما متولیان مربوطه باید نسبت به تکمیل هر چه سریع‌تر آن اقدام کنند؛ البته با مدیرکل ورزش و جوانان و مدیر عامل فولاد مبارکه برای رفع مشکلات موجود مذاکراتی انجام شده است.

نوروزی با اشاره با خانه‌های تاریخی و ستاره‌دار شهر، گفت: در طرح تفصیلی بازنگری شده، دو بحث در خصوص آثار تاریخی و ساختمان‌های مشمول میراث فرهنگی مطرح است.

۵۰۰ هکتار از وسعت شهر در محدوده بافت تاریخی مصوب قرار دارد

وی با بیان اینکه ۵۰۰ هکتار از وسعت شهر اصفهان در محدوده بافت تاریخی مصوب قرار دارد، افزود: بخشی از ابنیه‌ها، تاریخی و ستاره‌دار است که اقدامات مربوط به آن باید با همکاری سازمان میراث فرهنگی انجام شود، اما بخشی دیگر در محدوده آثار تاریخی قرار گرفته و مقررات خاص خود را دارد.

شهردار اصفهان گفت: هرگونه اقدام ساخت و ساز برای خانه‌هایی که در محدوده آثار تاریخی قرار دارد به لحاظ مصالح، نما و … باید با هماهنگی میراث فرهنگی انجام شود، اما بعضی از ساختمان‌ها در بافت تاریخی شهر قرار دارد، اما مشمول مقررات محدوده تاریخی نبوده و از بخش ستاره‌دارها هم نیست.

وی ادامه داد: اگر ملک دارای کاربری مسکونی و کد ارتفاعی مشخص باشد و در حریم آثار تاریخی نباشد، در شهرداری مانعی برای ارائه پروانه ساختمانی وجود ندارد.

نوروزی اظهار کرد: مرداد ماه امسال ضابطه جدیدی به دفترچه‌های طرح تفصیلی اضافه و مقرر شد پلاک شمالی برای ارتفاع مبنای مساحت زمین در نظر گرفته شده و بر اساس آن پروانه ساختمانی صادر شود؛ این موضوع بر اساس صدور یک رأی در دیوان عدالت اداری اتفاق افتاده تا مالک زمین متضرر نشود و هم جوارها به خاطر احقاق مالک متضرر نشوند.

خیابان الله اکبر از بن بست مشکلات خارج می‌شود

وی در خصوص امکانات شهری در خیابان الله اکبر و خارج شدن آن از بن بست، تصریح کرد: مناطق کمتر برخوردار باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا توزیع عادلانه خدمات در تمام نقاط شهر برقرار شود.

شهردار اصفهان گفت: پیاده‌رو سازی و جدول کشی خیابان الله اکبر انجام خواهد شد و آسفالت آن تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود.

نوروزی از انجام آزادسازی در محله بوزان و ایجاد فضای سبز در آن نقطه از شهر خبر داد و گفت: بارها در مناطق کمتر برخوردار شهر حضور یافته و بازدیدهایی را انجام شده و خوشحالیم این اقدامات هر چه زودتر انجام و به نتیجه برسد.

کد خبر 409276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.