خلاقیت شهری در ونکوور به نفع عابران پیاده

در مرکز کلانشهر ونکوور در کشور کانادا سایبان‌هایی با طرح کلبه‌های رنگارنگ ایجاد شده است که برای عابران پیاده امکان استراحت و تماشای چشم‌اندازهای زیبای اطراف را فراهم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از طراحان خلاق، اقدام جالبی کرده‌اند تا با بهره از هنر معماری و خلاقیت مردم را از شلوغی‌های مرکز شهر نجات دهند و برای لحظاتی هم که شده برای آن‌ها تامین آرامش کنند؛ این افراد سایبان‌هایی با طرح کلبه‌های رنگارنگ در مرکز شهر ایجاد کرده‌اند که در زیر سایه آن‌ها عابران پیاده گرد هم می‌آیند و ضمن رهایی از شلوغی شهر، مشغول تماشای چشم‌اندازهای زیبای پیرامون می‌شوند.

سایبان‌های رنگی ونکوور محیطی بسیار رویایی برای استراحت عابران فراهم می‌آورد و شبیه کلبه‌های روستایی است با این تفاوت که فاقد قسمت‌های سازه‌ای و تنها ظاهر کلبه در ساخت آن لحاظ شده است. استفاده از رنگ‌های زنده و شاداب نیز باعث شده که مردم تمایل زیادی برای حضور در آن‌ها داشته باشند.

این کلبه‌ها از چوب ساخته می‌شود و تمام اجزای آن قابلیت بازیافت دارد اگرچه چوب تنها مصالح بکار رفته در ساخت کلبه‌های رنگی ونکوور است، بااین‌حال استحکام آن در حدی زیاد است که تحمل فشار وزن افرادی را که در آن مشغول تماشای اطراف و استراحت هستند دارد.

طراحی زیبا و رنگی کلبه‌های چوبی ونکوور و سایبان بودن آن و مزایایی دیگر عابران بسیاری را به سمت آن‌ها جلب می‌کند که زمینه‌ساز افزایش تعامل اجتماعی بین شهروندان است.

حتی بسیاری از افرادی که از دور رنگ‌های خیره کننده این آثار هنری را می‌بینند برای لحظه‌ای هم که شده نزدیک آن‌ها می شوند تا زیبایی منحصر به‌فرد کلبه‌های رنگارنگ را تماشا کنند. همین خلاقیت ساده توانسته به خوبی تأثیر زیباسازی را بر افزایش نشاط اجتماعی شهروندان کانادایی نشان دهد.

کد خبر 409247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.