بازسازی مجدد بام سبز میدان امام علی(ع)

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: در آستانه نوروز بازسازی مجدد بام سبز میدان امام علی(ع) در دستور کار قرار گرفته است.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: اجرای بام سبز میدان امام علی (ع) با مساحت حدود دو هزار مترمربع در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه در طراحی و اجرای بام سبز میدان امام علی (ع) تمام اصول فنی و دیتایل مورد نیاز جهت احداث بام سبز رعایت شده است، افزود: عملیات بام سبز میدان امام علی(ع) طبق قرارداد این سازمان تا پایان سال‌جاری با کاشت گونه‌های گیاهی به اتمام می‌رسد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: طراحی پوشش گیاهی بام سبز میدان امام علی (ع) با الهام از نقوش اسلیمی و با استفاده از ١٢ گونه گیاهی از جمله کاشت حدود هفت هزار گلدان گل رز انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد فضای سبز عمودی در شهر، خاطرنشان کرد: فضای سبز عمودی یا باغ بام به معنای ایجاد فضاهای سبز در بام تمام مناطق یکی از اولویت‌های این سازمان است و در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از گونه‌های گیاهی مقاوم برای این دیوارها هستیم زیرا نمونه‌های انجام شده با استفاده از گونه‌های گیاهی لوکس و پر نیاز آبی بوده است.

مرتضایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در این راستا مکاتباتی با معاونت شهرسازی انجام شده که در مورد الزامات شهرسازی بعضی از آپارتمان‌سازی‌ها و برج‌ها موضوع سبزکردن بام‌ها انجام شود.

وی با بیان اینکه فضای سبز عمودی یا باغ بام به معنای ایجاد فضاهای سبز در بام همه مناطق یکی از اولویت‌ها است، ادامه داد: درصدد هستیم برای دیوارهای سبز از گونه‌های گیاهی مقاوم‌تر و مناسب‌تر با هزینه کمتر استفاده کنیم زیرا گونه‌های گیاهی لوکس با نیاز آبی بالا مورد استقبال شهروندان قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 409243

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.