ساخت قبرهای جدید با سازه‌های بتنی پیش ساخته در آرامستان باغ رضوان

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: ساخت قبرهای جدید با سازه‌های بتنی پیش ساخته در آرامستان باغ رضوان در حال انجام است.

احمدرضا مرادی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پیش از این قبرها به صورت سنتی و دست‌کند ایجاد می‌شد که برای انجام آن زمان زیادی صرف می‌شد، اما قبرهای جدید با سازه‌های بتنی پیش ساخته احداث می‌شود.

وی با بیان این که آرامستان‌های شهرهای دیگر برای استفاده از تجربیات سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان در ایجاد قبرهای پیش ساخته هماهنگی لازم را انجام داده‌اند، افزود: برای احداث این قبور، عملیات حفاری انجام، قطعات پیش ساخته در آن قرار گرفته و مونتاژ می‌شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: با این شرایط قبور یک بلوک در مدت دو روز آماده تحویل می‌شود.

وی گفت: متناسب‌سازی محوطه قطعات و بلوک‌های آرامستان باغ رضوان برای تردد آرام و بدون دغدغه معلولان، جانبازان و سالمندان جهت زیارت اهل قبور و با هدف افزایش جلب رضایتمندی این قشر در دستور کار است همچنین نصب شیرآلات برداشت آب و حوضچه‌های جدید در جوار این بلوک‌ها نیز گام دیگری در ارائه خدمات بهینه به زائران است.

مرادی از توسعه فضای سبز فاز سوم آرامستان باغ رضوان خبر داد و تصریح کرد: حدود یک هکتار فضای سبز در فاز سوم آرامستان باغ رضوان ایجاد می‌شود که در حال حاضر عملیات خاکریزی محوطه در حال انجام است.

وی ادامه داد: برای اجرای این پروژه حدود ۸۰۰ سرویس خاک‌برداری، ۵۰۰ سرویس خاکریزی، ۱۰۰ تن کود کمپوست و ۵۰ تن کود دامی پیش بینی و پیمانکار واجد شرایط برای اجرای آن نیز انتخاب شده است.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: به زودی درخت و درختچه‌های مقاوم به شرایط خشکی و کم‌آبی در عرصه یک هکتاری توسعه فضای سبز فاز سوم این آرامستان کاشته می‌شود.

کد خبر 409240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.