۲۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
سوپرفودهایی برای سلامت زنان

زنان برای حفظ سلامتی جسمی به مصرف موادغذایی متفاوتی مانند لوبیا، گریپ‌فروت، گردو، آووکادو و اسفناج نیاز دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خوردن غذاهای سالم برای هر فردی مهم و ضروری است، اما مصرف بعضی مواد غذایی برای حفظ سلامت جسمی زنان تاثیر زیادی دارد و می‌تواند بروز برخی بیماری‌ها مانند پوکی استخوان، سرطان سینه و بارداری را رفع کند. این غذاها سرشار از مواد مغذی است که می‌تواند در تقویت عملکرد بدن کمک کند. در ادامه به بررسی بعضی از مواد غذایی مورد نیاز برای حفظ سلامت جسمی زنان می‌پردازیم:

سلامت زنان و مصرف لوبیا

لوبیا سرشار از پروتئین و فیبر است و هیچ نوع چربی ندارد. این ماده غذایی می‌تواند فشار خون، قند خون و نوسانات ضربان قلب فرد را که عوامل مهمی در بروز بیماری‌های قلبی محسوب می‌شوند، کاهش دهد. علاوه بر این، لوبیا دارای مقدار قابل توجهی آنتی اکسیدان است که در رفع رادیکال‌های آزاد بدن کمک کرده و مانع بروز سرطان و التهاب مزمن می‌شود.

سلامت زنان و مصرف گریپ فروت

گریپ‌فروت سرشار از فلانوئید است؛ این ترکیب طبیعی علاوه بر ویژگی آنتی اکسیدانی، دارای خواص ضد ویروسی، ضد آلرژی و ضد التهاب است. مصرف این میوه می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی را در زنان کاهش دهد و به بهبود عملکرد قلب کمک کند. ممکن است خوردن این میوه با مصرف بعضی داروها تداخل پیدا کند؛ بنابراین قبل از مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

تاثیر مصرف گردو بر سلامت زنان

گردو دارای مقدار زیادی اسید چرب سالم است که مانع بروز هر نوع سرطان می‌شود. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است؛ بنابراین می‌تواند رادیکال‌های آزاد موجود در بدن را غیرفعال کند. علاوه بر این، ویتامین E موجود در گردو می‌تواند در پیشگیری از بروز سرطان موثر باشد. گردو می‌تواند کلسترول بد یا LDL را کاهش دهد و به همان نسبت مقدار کلسترول خوب یا HDL را بهبود ببخشد.

آووکادو و سلامت زنان

از آنجایی که آووکادو دارای اسیدهای چرب تک غیر اشباع است، به یک میوه خاص و شگفت انگیز تبدیل شده است. این ماده غذایی طبیعی می‌تواند کلسترول بد خون را کاهش و کلسترول خوب را افزایش دهد. نتایج مطالعات زیادی نشان می‌دهد که رژیم غذایی حاوی آووکادو می‌تواند چربی دور شکم را از بین ببرد. همچنین این میوه می‌تواند از پوست و چشمان شما محافظت کند.

اسفناج و سلامت زنان

اسفناج سرشار از اسید فولیک و لوتئین است که می‌تواند از عدسی و شبکیه چشم محافظت کند و حتی چین و چروک صورت را از بین ببرد. مصرف این سبزی پرخاصیت خطر ابتلا به زوال عقل، بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد. علاوه بر این به دلیل داشتن ماده‌ای به نام اسپیناسین می‌تواند هضم غذا را تسریع کرده و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک کند.

کد خبر 409225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.